Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur maximerar du din batteritid på iPhone 4?


impendill

Rekommendera Poster

Ja, då har du ju hajjat det. Tips på vad som sänker batteriförbrukningen.

 

Varför ska man ha 3G igång i ett område där man inte har 3G täckning?

 

Öh...var bor du där du inte har 3g täckning?

Nyss skrev du att du ville surfa i 12h...hur ska du kunna göra det utan täckning?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh...var bor du där du inte har 3g täckning?

Nyss skrev du att du ville surfa i 12h...hur ska du kunna göra det utan täckning?

 

 

 

 

Du har åtskilliga gånger påtalat att man ska ha alla funktioner igång, eftersom att man köpt telefonen för att använda den.

Vem har sagt att jag inte har 3G täckning där jag bor?

Jag skrev, varför ha 3G igång om man inte har 3G täckning. Det är inte 3G överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför stänger du av appar när dom inte drar resurser i bakgrunden?

Eftersom Apples multitasking fungerar som så att programmen ligger i vila och inte arbetar i bakgrunden så får det samma effekt att stänga av appen som att stänga av en lampa som redan är avstängd.

 

 

 

Jag litar inte på Apple, jag är övertygad om att de drar resurser även i bakgrunden, t ex Spotify. Dessutom så minskar det lediga minnet ganska kraftigt efter en hel dags användande utan att jag har stängt ner några appar. Det fungerar bättre på iPhone 4 än på 3GS men även iPhone 4 blir lite slö efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken tur du måste haft för det finns otaliga trådar om att batteritiden i HTC är dålig och hur man ska göra för förbättra den. whistling.gif

 

 

 

 

 

 

Haha, det finns ju lika många för Iphone;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste du ens mitt citat? Enligt Apple är deras multitasking så gjord att den INTE ska försämra batteritiden eller prestandan.

Sen vad du fått för svar i nått supportmail ger jag inte fem öre för.....alla har haft kontakt med support någon gång och den är inte trovärdig alla gånger.

 

Vem har sagt att man ska kunna surfa i 12h med iPhonen? Apple har inte gått ut med en sån siffra.

 

 

 

Supporten är inte trovärdig?

 

Men när Apple säger att deras multitasking inte drar något batteri i bakgrunden så har supporten rätt?

 

 

Vilket skämt du är.

 

Varsågod, nu kan du fortsätta tråden själv för nu ger jag mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag litar inte på Apple, jag är övertygad om att de drar resurser även i bakgrunden, t ex Spotify. Dessutom så minskar det lediga minnet ganska kraftigt efter en hel dags användande utan att jag har stängt ner några appar. Det fungerar bättre på iPhone 4 än på 3GS men även iPhone 4 blir lite slö efter ett tag.

 

Ja vem kan man lita på egentligen? Jag litar absolut mer på Apple än på vad någon anonym person säger på internet.

Att du upplever telefonen som slö är din uppfattning men det har jag aldrig upplevt utan snarare tvärtom.

 

 

Haha, det finns ju lika många för Iphone;)

 

 

Har inte påstått motsatsen heller för världen är full av personer som inte kan läsa specifikationerna innan dom köper en sak och sen gnäller dom whistling.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supporten är inte trovärdig?

 

 

 

 

Nej jag ger inte mycket för supporten.

 

Men när Apple säger att deras multitasking inte drar något batteri i bakgrunden så har supporten rätt?

 

Har jag skrivit det?

 

Jag skrev att Apple (Steve Jobs) säger att deras multitasking drar INTE mer ström.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har varit på tapeten flera ggr och eftersom sökfunktionen är trasig så hjälper jag till lite här ;)

 

Optimize Your Settings

Depending on how they are configured, a few features may decrease your iPhone battery life. For example, the frequency with which you retrieve email and the number of email accounts you auto-check can both affect battery life. The tips below apply to an iPhone running iPhone 3.0 or later software and may help extend your battery life.

 

  • Minimize use of location services: Applications that actively use location services such as Maps may reduce battery life. To disable location services, go to Settings > General > Location Services or use location services only when needed.
  • Turn off push notifications: Some applications from the App Store use the Apple Push Notification Service to alert you of new data. Those applications that extensively rely on push notifications (such as instant messaging applications) may impact battery life. To disable push notifications, go to Settings > Notifications and set Notifications to Off. Note that this does not prevent new data from being received when the application is opened. Also, the Notifications setting will not be visible if you do not have any applications installed that support push notifications.
  • Fetch new data less frequently: Applications such as Mail can be set to fetch data wirelessly at specific intervals. The more frequently email or other data is fetched, the quicker your battery may drain. To fetch new data manually, from the Home screen choose Settings > Mail, Contacts, Calendars > Fetch New Data and tap Manually. To increase the fetch interval, go to Settings > Mail, Contacts, Calendars > Fetch New Data and tap Hourly. Note that this is a global setting and applies to all applications that do not support push services.
  • Turn off push mail: If you have a push mail account such as Yahoo!, MobileMe or Microsoft Exchange, turn off push when you don't need it. Go to Settings > Mail, Contacts, Calendars > Fetch New Data and set Push to Off. Messages sent to your push email accounts will now be received on your phone based on the global Fetch setting rather than as they arrive. If the global Fetch setting is set to Manually, you will not be able to locate your iPhone using the MobileMe Find My iPhone feature.
  • Auto-check fewer email accounts: You can save power by checking fewer email accounts. This can be accomplished by turning off an email account or by deleting it. To turn off an account, go to Settings > Mail, Contacts, Calendars, choose an email account, and set Account to Off. To remove an account, go to Settings > Mail, Contacts, Calendars, choose an email account, and tap Delete Account.
  • Minimize use of third-party applications: Excessive use of applications such as games that prevent the screen from dimming or shutting off or applications that use location services can reduce battery life.
  • Turn off Wi-Fi: If you rarely use Wi-Fi, you can turn it off to save power. Go to Settings > Wi-Fi and set Wi-Fi to Off. Note that if you frequently use your iPhone to browse the web, battery life may be improved by using Wi-Fi instead of cellular data networks.
  • Turn off Bluetooth: If you rarely use a Bluetooth headset or car kit, you can turn off Bluetooth to save power. Go to Settings > General > Bluetooth and set Bluetooth to Off.
  • Use Airplane Mode in low- or no-coverage areas: Because your iPhone always tries to maintain a connection with the cellular network, it may use more power in low- or no-coverage areas. Turning on Airplane Mode can increase battery life in these situations; however, you will be unable to make or receive calls. To turn on Airplane Mode, go to Settings and set Airplane Mode to On.
  • Adjust brightness: Dimming the screen is another way to extend battery life. Go to Settings > Brightness and drag the slider to the left to lower the default screen brightness. In addition, turning on Auto-Brightness allows the screen to adjust its brightness based on current lighting conditions. Go to Settings > Brightness and set Auto-Brightness to On.
  • Turn off EQ: Applying an equalizer setting to song playback on your iPhone can decrease battery life. To turn EQ off, go to Settings > iPod > EQ and tap Off. Note that if you've added EQ to songs directly in iTunes, you'll need to set EQ on iPhone to Flat in order to have the same effect as Off because iPhone keeps your iTunes settings intact. Go to Settings > iPod > EQ and tap Flat.
  • Turn off 3G: Using 3G cellular networks loads data faster, but may also decrease battery life, especially in areas with limited 3G coverage. To disable 3G, from the Home screen choose Settings > General > Network and set Enable 3G to Off. You will still be able to make and receive calls and access cellular data networks via EDGE or GPRS where available.

 

 

Källa

 

 

Men eftersom man inte kan lita på Apple så är väl infon felaktig och kan ignoreras whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller det här är kanske mer trovärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man ska ta tillverkarens uppgifter med en nypa salt oavsett om det är Apple eller Samsung. Dock tycker jag Apples uppgifter stämmer något mera än vad många andra uppger för info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man ska ta tillverkarens uppgifter med en nypa salt oavsett om det är Apple eller Samsung. Dock tycker jag Apples uppgifter stämmer något mera än vad många andra uppger för info.

 

 

Det håller jag med om för normalt brukar siffrorna överdrivas väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...