Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappar det mobila bredbandet


Steelglove

Rekommendera Poster

Sedan senaste uppdateringen av iOS 4 så har min 3Gs börjat tappa det mobila bredbandet, främst efter att jag växlar från trådlös uppkoppling. Enda sättet att få ny åtkomst är att starta om telefonen. Någon som har en lösning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken operatör? Tele2 månne?

 

Telefonen är är inte bunden till någon speciel operatör, för tillfället är det Tre som jag använder. Vad jag kommit fram till så verkar felet inte bero på vilken operatör som jag använder, tyvärr. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma problem, fast med en iphone 4 med ios 4.1. Den är jailbreakad och upplåst med ultrasnow och jag har halebop.

Sen ibland när jag startar om den så kan det hända att den inte hittar operatören, utan det står ingen service..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har samma problem. Har Iphone 4 med OS 4.2.1. Jag bor i Berlin och använder T-mobile så det kan knappast vara ett operatörsproblem. Jag måste starta om telefonen när det står Ingen Service. Försökt igår installera om telefonen, men problemet fortsätter. Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Kolla att alla inställningar för APN för mobildata samt MMS är aktuella

Prata med din operatör och kolla vad den senaste öperatörsinställning är och jämför med den du har.

Försök att återställa nätverksinställningar

 

(prova att sätta telefonen i flygplansläge istället för att starta om den)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...