Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

5.1 Surroundsystem iMac


lazar

Rekommendera Poster

Har läst lite om detta problem på några ställen men ingen har gett ett riktigt svar: Jag har ett 5.1 högtalarpaket varifrån jag får tre sladdar, en grön, svart och en orange, som alla ska in i datorn. Problemet är bara att iMacen bara har en ingång. Måste jag köpa ett externt ljudkort som stödjer 5.1?

Eller är det någon som kan tipsa om ett 5.1 system som man kan ansluta med en optisk kabel för ett vettigt pris (kring 600:- som jag köpte mina nuvarande för)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Japp, tyvärr finns inget enkelt sätt att koppla in de där systemen som förutsätter att det är pc-ljudkort. Fanns någon extern ljudkort för några år sedan men det var rätt dyrt. Det handlar ju om ganska enkla system så brukar inte löna sig att lösa problemet heller, annat än att förstås köpa ett system som från början tar optiskt in. Men det brukar bli dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har faktiskt kört ett soundblaster (xt?) via usb till min förrförra Mac. VLC fattade att den stödde surround och kunde avkoda DTS och DD och få ut sex analoga på 3x 3,5mm minitele. Funkade utan andra drivrutiner men var ganska skakigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...