Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

  • 1 month later...

Ett avsnitt från svenska hjältar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ricky Bruch blev 64, verkar ha varit en skön snubbe utan att känna honom.

 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article13104513.ab

Skön och skön...

Han dopade sig hela karriären (enligt egen utsago långt senare). Frågan är om det var just det som tog livet av honom?

Han brände upp alla priser, filmer, böcker etc för några år sedan.

 

Tyvärr så hade han dåliga tävlingsnerver. Han kastade "alltid" längre på träning än på tävling, med det gäller ju inte som rekord eftersom det inte fanns officiell längdmätning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han dopade sig hela karriären (enligt egen utsago långt senare). Frågan är om det var just det som tog livet av honom?

De nämnde på nyheterna att han kört lite väl hårt med sin kropp vilket jag tolkade som att de trodde att just det var orsaken till sjukdomen han fick som till slut tog hans liv. Vilken sjukdom det var vet jag inte.

 

R.I.P. Ricky, du har varit duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det var sorgligt att höra, ens ungdoms legender börjar bli gamla oroligoledsen.gif

Värre än så. Döda till och med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Falk, kanske mest känd som Columbo, har dött. Synd. Just Columbo var den mest sevärda TV-deckaren under 70-80-talet och är fortfarande den bästa efter Kommissarie Morse - och det som gjorde den särskilt bra var just Peter Falk i huvudrollen.

 

http://svt.se/2.22584/1.2464026/peter_falk_har_dott_-_mest_kand_som_columbo

Redigerad av Giggs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg spelade han sig själv, alltså f d Columboskådisen, i den mycket sevärda Himmel över Berlin eller var han bara en amerikan vem som helst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Peter Falk, kanske mest känd som Columbo, har dött. Synd.

 

Hur menar du med "synd"? Hade du hoppats att han skulle lämna några nya odödliga bidrag till tv-historien om han hade fått leva i några år till? En fantastisk comeback vid 85 års ålder? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte? Han kunde ju lösa mord på ålderdomshemmet... försvunna löständer, snodda diamanter, "fixade" testamenten... med en ung hot sköterska som rullar runt honom i rullstolen mellan fallen och som emellanåt får klä ut sig i olika roller och fungera som Columbos förlängda hand, alltså antal möjligheter voro oändliga. :D

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg spelade han sig själv, alltså f d Columboskådisen, i den mycket sevärda Himmel över Berlin eller var han bara en amerikan vem som helst?

Enligt IMDB spelar han "Der Filmstar", vilket jag, som tyvärr inte sett filmen, tolkar som att han ungefär spelade sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du med "synd"? Hade du hoppats att han skulle lämna några nya odödliga bidrag till tv-historien om han hade fått leva i några år till? En fantastisk comeback vid 85 års ålder? :)

Ja, vad menade jag..? Jag menade nog att det är synd att de blir äldre och försvinner, de som man uppskattar och tycker om.

 

Han skulle kanske kunna mumifieras först och sen köra massa år till? Å andra sidan var det avsnitten från 70-talet som jag gillade mest. De som gjordes i andra vändan (8o-90-talet) var inte lika bra som jag minns det. En serie med honom som mumie blir kanske inte så bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jan Svanlund dog på förra sidan i den här tråden och jag skulle kunna säga samma sak om Plex som jag sa om Svanlund, dvs en skön röst, en som det verkar bra person, men en person som i mitt tycke bara kommenterade tråkiga sporter. Däremot har jag lite klarare minnen av Plex i form av citat som t ex "Östtysken faller!" eller "God morgon, god morgon" (från var han nu än kommenterade). "Åtta och nittio" har också satt sig, trots att jag inte har direkta egna minnen från just det tillfället utan bara har hört det i efterhand.

 

Just "God morgon, god morgon" ger mig nästan lite ångest. Jag ser framför mig klassrum, svart-vita TV-bilder, dimma, kyla och allmän jävlighet. Och nervositet - "ska Ingemar falla?", ska Stig Strand eller Torsten Jakobsson lyckas ta sig i mål? - och sen när det var över kändes det ändå som om det kvittade... "festen" var slut och matteboken väntade. Brrr...

Redigerad av Giggs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plex skall ha all heder av att han till och med fick backhoppningen på nyårsdagen att verka intressant :borstatanderna:

Nääää, fy fan! Bakfylla och så backhoppning på det! En av årets värsta dagar (och då har jag ändå slutat med både supande och backhoppning på TV).

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...