Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Synd, det var precis innan jag började gå på bio... :P

Sedan gjorde hon ett litet uppehåll från skådespeleriet under några (62) år. Bara det uppehållet rymmer ungefär ett helt liv.

 

Den där gamla fantomenfilmen från 20-talet har om jag minns rätt en färgscen, mest rött och grönt, tydligen en sorts tidig technicolor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eli Wallach är död, 98 år gammal. Är nog mest känd som "den fule".

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article19113558.ab

 

R.I.P.

 

 

EDIT: Halva inägget försvann vid postningen.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eli Wallach är död, 98 år gammal. Är nog mest känd som "den fule".

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article19113558.ab

 

R.I.P.

 

 

EDIT: Halva inägget försvann vid postningen.

Det lustiga är att jag alltid trott att killen var italienare eller nåt liknande när han i själva verket var judisk amerikan.

Spagettivästern har alltid varit konst på högsta nivå i min bok. :ThumbsUp:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Siste originalmedlemmen av Ramones, Tommy Ramone, har dött 62 år:

 

Vad betyder det? Att alla andra originalmedlemmarna också är döda? Eller bara att de slutat i bandet (om det finns kvar)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är lika morbid som min förre redaktionssekreterare. Han ville ha in notiser efter alla möjliga döingar, som nästan ingen kände till. Jag förstår inte fascinationen inför sådant.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder det? Att alla andra originalmedlemmarna också är döda? Eller bara att de slutat i bandet (om det finns kvar)?

Det betyder: Ja alla originalmedlemmar är döda.

Bandet finns inte kvar och följaktligen har alla slutat på ett eller annat sätt.

Du kunde också följt snowreelers länk om du verkligen ville veta.

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder: Ja alla originalmedlemmar är döda.

Bandet finns inte kvar och följaktligen har alla slutat på ett eller annat sätt.

Du kunde också följt snowreelers länk om du verkligen ville veta.

Jag läste TTs svenska artikel. Där framgick det inte vilket.

 

Tack för svaret. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste TTs svenska artikel. Där framgick det inte vilket.

 

Tack för svaret. :)

Aha, då förstår jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Odlander avled för några dagar sen.

Johan Croneman skriver väl om en av Sveriges bästa och största journalister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Verkligen sorgligt. Robin Williams var en av de stora, en riktig skådis som samtidigt hade stor improvisationsförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ååh.. Mork & Mindy var ju det bästa som gick. Han spred så mycket glädje så det tydligen inte fanns nåt kvar till honom. :oroligoledsen:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså har han dött?

jag minns han från ett Amerikanskt ungdomsserie

 

Mork & Mindy, amerikansk sitcom-serie från 1978-82, med totalt 95 stycken 24 minuter långa avsnitt.

Serien handlade om utomjordingen Mork (Robin Williams) från planeten Ork. Då han var alldeles för begiven på skämt och upptåg för att passa in på Ork skickades han till jorden, för att observera livet där. Väl framkommen till jorden råkade han hamna i staden Boulder i den amerikanska delstaten Colorado, där han snart träffade på den unga kvinnan Mindy McConnell (Pam Dawber) och flyttade in i hennes lägenhet. Under tiden som Mork studerade livet på jorden - många företeelser kände han inte till och hade till en början en ganska naiv inställning till - fick Mindy ta del av hans underliga vanor, som att sitta med ändan i vädret när han satt i en soffa, eller att dricka genom att köra ner fingret i glaset, samt hans hälsningsfras "Nano, nano". Varje avsnitt avslutades med att Mork genom tankeöverföring rapporterade till sin överordnade Orson (Ralph James, som aldrig syntes i bild utan endast hördes tala till Mork) på Ork om vad han hade lärt sig i detta avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och eftersom skådespelare (likt en vandringssägen som också gäller för många andra) går ur tiden tre och tre har även Lauren Bacall lämnat oss, dock knappast i förtid. Hon blev nästan 90, men att vila i frid och hållas i ljust minne önskar jag också henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"You know how to whistle, don't you, Steve? You just put your lips together and... blow"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...