Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Den största tragedin är ju att vi som land inte har råd att ha en missbukarvård värd namnet. Petzäll försökte ju desperat att få vård, men blev bara uppsatt på väntelista. Väntelista i dödens väntrum?

Som medmänniska fyller det mig med sorg. :(

Kan det vara så illa att det nedprioriterats i sparandets tider?! :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Kan det vara så illa att det nedprioriterats i sparandets tider?! :ThumbsDown:

Nä, missbruksvård, och psykvård för den delen, är alltid sorgligt eftersatt, det har med det svenska folkkynnet att göra, missbrukare "får skylla sig själva" och psyksjuka "får ta sig i kragen"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, missbruksvård, och psykvård för den delen, är alltid sorgligt eftersatt, det har med det svenska folkkynnet att göra, missbrukare "får skylla sig själva" och psyksjuka "får ta sig i kragen"...

Inte för att jag vill starta debatt så här tidigt på dagen men har du belägg för detta, som i undersökningar?

För om det är så här så finns det mycket att göra för politiken, det är tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största tragedin är ju att vi som land inte har råd att ha en missbukarvård värd namnet. Petzäll försökte ju desperat att få vård, men blev bara uppsatt på väntelista. Väntelista i dödens väntrum?

Har vi råd att inte ha råd?

Kanske Petzälls död får några politiker att vakna? Fast, fan tro't!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vill starta debatt så här tidigt på dagen men har du belägg för detta, som i undersökningar?

För om det är så här så finns det mycket att göra för politiken, det är tydligt.

 

 

Räcker om du googlar på sökordet: svenska psykvården eftersatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vill starta debatt så här tidigt på dagen men har du belägg för detta, som i undersökningar?

För om det är så här så finns det mycket att göra för politiken, det är tydligt.

Du ser inte skogen för bara träd. William Petzäll var riksdagsman och fick ändå ingen vård. Vad hade hänt om han hade haft cancer eller hjärtfel, tror du? Sådan vård hade till och med uteliggare fått... Du känner väl till de aktiva Cancerfonden och Hjärt- och Lungsjukas förening? Har du hört talas om Psyksjukfonden eller Missbrukssjukas förening? Nä, skojade bara, något sådant finns väl inte... (?) Det uppenbara behöver inte beläggas, annat än för de som vill vara blinda, och de väljer ändå att inte se...

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser inte skogen för bara träd. William Petzäll var riksdagsman och fick ändå ingen vård. Vad hade hänt om han hade haft cancer eller hjärtfel, tror du? Sådan vård hade till och med uteliggare fått... Du känner väl till de aktiva Cancerfonden och Hjärt- och Lungsjukas förening? Har du hört talas om Psyksjukfonden eller Missbrukssjukas förening? Nä, skojade bara, något sådant finns väl inte... (?) Det uppenbara behöver inte beläggas, annat än för de som vill vara blinda, och de väljer ändå att inte se...

Hear, hear! +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det var av människohand tråkigt nog. Och ju större desto tråkigare på nåt vis, om fästingarna dog ut skulle jag inte gråta ett dugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Göran Stangertz har avlidit och jag minns honom främst från filmserien "De sju dödssynderna" av Richard Hobert.

68 bast är väl lite väl ungt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göran Stangertz har avlidit och jag minns honom främst från filmserien "De sju dödssynderna" av Richard Hobert.

68 bast är väl lite väl ungt. :(

Usch då... Han levde ju rätt hårt under flaskan många år.

 

Han var med i många filmer.

Glädjekällan? Jack ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michael Clarke Duncan... blev bara 54. :(

Gjort några riktigt bra roller, bl a i Gröna Milen o sen gjorde han en rätt kul figur ii Armageddon med.

 

http://m.expressen.s...duncan-dod_-_/r

 

Störtskön roll i Oss torpeder emellan som Frankie Figgs. oroligoledsen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch då... Han levde ju rätt hårt under flaskan många år.

 

Han var med i många filmer.

Glädjekällan? Jack ?

Ja han spelade min namne (Mikael) i filmserien av Richard Hobert som inkluderar Glädjekällan, Händerna, Höst i paradiset, Spring för livet, Ögat, Där regnbågen slutar och Födelsedagen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/De_sju_dödssynderna_(film)

 

Jag tyckte också väldigt mycket om Sven Lindbergs skådespelarinsats i serien som Mikaels pappa.

Han är även han tyvärr borta sedan ~7 år.

En filmserie med mycket varma relationer dem emellan men med en hel del "stormar" också med tanke på serietiteln "De sju dödssynderna".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...