MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
snowreeler

Till Minne av

Rekommendera Poster

Jag satte stort värde på honom som sportkommentator, han kunde engagera mig där andra inte gjorde det, eller gör det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur menar du med "synd"? Hade du hoppats att han skulle lämna några nya odödliga bidrag till tv-historien om han hade fått leva i några år till? En fantastisk comeback vid 85 års ålder? :)

Ja, vad menade jag..? Jag menade nog att det är synd att de blir äldre och försvinner, de som man uppskattar och tycker om.

Han skulle kanske kunna mumifieras först och sen köra massa år till? Å andra sidan var det avsnitten från 70-talet som jag gillade mest. De som gjordes i andra vändan (8o-90-talet) var inte lika bra som jag minns det. En serie med honom som mumie blir kanske inte så bra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jan Svanlund dog på förra sidan i den här tråden och jag skulle kunna säga samma sak om Plex som jag sa om Svanlund, dvs en skön röst, en som det verkar bra person, men en person som i mitt tycke bara kommenterade tråkiga sporter. Däremot har jag lite klarare minnen av Plex i form av citat som t ex "Östtysken faller!" eller "God morgon, god morgon" (från var han nu än kommenterade). "Åtta och nittio" har också satt sig, trots att jag inte har direkta egna minnen från just det tillfället utan bara har hört det i efterhand.

Just "God morgon, god morgon" ger mig nästan lite ångest. Jag ser framför mig klassrum, svart-vita TV-bilder, dimma, kyla och allmän jävlighet. Och nervositet - "ska Ingemar falla?", ska Stig Strand eller Torsten Jakobsson lyckas ta sig i mål? - och sen när det var över kändes det ändå som om det kvittade... "festen" var slut och matteboken väntade. Brrr...

Redigerad av Giggs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en person som i mitt tycke bara kommenterade tråkiga sporter.

Plex skall ha all heder av att han till och med fick backhoppningen på nyårsdagen att verka intressant :borstatanderna:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Plex skall ha all heder av att han till och med fick backhoppningen på nyårsdagen att verka intressant :borstatanderna:

Nääää, fy fan! Bakfylla och så backhoppning på det! En av årets värsta dagar (och då har jag ändå slutat med både supande och backhoppning på TV).

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sonen till den siste kejsaren av Österrike-Ungern,

Otto von Habsburg-Lothringen, alltså Österrikes siste arvprins,

har avlidit i en ålder av 98 år.

Det här kanske känns lite märkligt, men den som är intresserad

av europeisk historia förnimmer fläkten från den nästan 1000-åriga

dubbelörnens vingslag.

Sin despotiska härkomst till trots var Otto en stor humanist och

verkade hela sitt liv i pan-europeisk riktning, bl a som medlem av

EU-parlamentet. Han hade tre europeiska medborgarskap, då

han förutom ungrare och österrikare även var bayrare...

Lustigt nog sitter ett av hans barn, Walburga, i Sveriges riksdag för

(m).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Amy Winehouse har gått ur tiden. Alkohol och drogrelaterat enligt Sky News.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Amy Winehouse har gått ur tiden. Alkohol och drogrelaterat enligt Sky News.

Otroligt sorgligt. Hon hade en unik, helt underbar röst och en alldeles självklar musikalitet.

Och så det där jävla 27 igen ...

http://en.wikipedia.org/wiki/27_Club

Redigerad av wall7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

några dagar för sent...3 juli 1957 föddes Laura Brannigan.

saknar henne så otroligt, gick bort alldeles för tidigt...

Det hade jag ingen aning om. :chockadskeptisk:

Så trist. :closedeyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Otroligt sorgligt. Hon hade en unik, helt underbar röst och en alldeles självklar musikalitet.

Synd att avsluta ett så ungt liv på så sätt och

att förlora en sådan talang. :closedeyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oppositionsledaren och socialdemokraten Jack Layton i Kanada dog igår av cancer. Under hela 2000-talet stärkte han sitt parti (NDP). I årets val flyttade han ned liberalerna till tredje plats med bara de konservativa som större. Hans parti dubblerade antalet platser i parlamentet. Det gjorde att hans parti utnämndes till det officiella oppositionspartiet för första gången någonsin. Framgången var helt hans förtjänst tack vare partiledardebatterna och ett väl avvägt valmanifest. Han stödde det gröna partiet i valrörelsen. Han är Kanadas främsta efterkrigspolitiker utan motstycke. Han lämnar givetvis ett stort tomrum efter sig i kanadensisk politik. Han tillerkänns statsbegravning, vilket är unikt i Kanada eftersom han inte innehöll något ämbete. Rest in peace, Jack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Medlemmen Carolina30 gick bort i cancer den 8 augusti 2011. Vila i frid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

instämmer Conloc vi diskuterar mera om händelsen i Hockey tråden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En legend ur tiden

Kjell "Hammaren" Johansson

Japp mycket tråkigt, han var prisutdelare på pingisen en gång och jag mottog ett poängtävlingspris och skakade hand med honom. En mycket trevlig och varm människa var han. R.I.P. Kjell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Moderate politikern Lars Dahlén har gått ur tiden. Lokal- och regionalpolitiker i Ulricehamn, Borås och Västra Götaland. Mycket kunnig, engagerad och respekterad. Jag minns honom från mitt eget kommunalpolitiska engagemang i slutet av 80-talet i Ulricehamn. Han blev bara 62 år, ingen ålder. Vila i frid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Andy Rooney från CBS 60 minutes har gått bort. :(

expressen.se/noje/1.2613343/tv-profilen-andy-rooney-ar-dod

För bara en månad sedan sändes Andy Rooneys sista inslag i "60 minutes", nyhetsprogrammet som kom att bli hans hem. Där tillbringade han drygt 30 år med att kommentera livets enkelheter och besvärligheter samt små saker som störde honom i vardagen.

Det var många bra tänkvärda små kåserier han hade genom åren...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Moderate politikern Lars Dahlén har gått ur tiden. Lokal- och regionalpolitiker i Ulricehamn, Borås och Västra Götaland. Mycket kunnig, engagerad och respekterad. Jag minns honom från mitt eget kommunalpolitiska engagemang i slutet av 80-talet i Ulricehamn. Han blev bara 62 år, ingen ålder. Vila i frid.

Jag kommer därifrån men har aldrig sett karlen ändå.

Men men, det var ju ett antal decennier sedan man bodde där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Musikern och professorn Anders Loguin har avlidit.

En fantastisk musiker och en stor människa med ett varmt hjärta är borta.

Vila i frid Anders.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu