Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...
Just nu, Alix säger:

Nils Petter Sundgren.

Levde han? Ja inte nu då. Shit jag trodde han dött för länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Nils Petter Sundgren.

Jag såg honom live med GSO (han pratade, de spelade filmmusik), han verkade inte helt bekväm med att prata inför publik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
1 timme sedan, BjornS säger:

Ola Magnell, 74år

 

Även Kirk Douglas, 103år.

"Äntligen" ett namn jag känner igen (Ola Magnell) och en person som jag vet något om (Kirk Douglas).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

"Äntligen" ett namn jag känner igen (Ola Magnell) och en person som jag vet något om (Kirk Douglas).

Jag känner till bägge två fast Magnell mindre bra. En musiker och en skådespelare. 

 

74 år låter hyfsat normalt medan 103, WOW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
18 minuter sedan, Alix säger:

Max von Sydow.

 

Vilken fantastisk karriär!

 

Vila i frid.

Absolut. En gigant, en legendar, en guru, en skådespelarmässig förebild och kanske den främste karaktärsskådespelaren Sverige haft senaste århundradet. Utan tvekan den mest internationellt kände. En fantastisk karriär och med enorm bredd. Sveriges svar på Laurence Olivier och Alec Guiness. :)
 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Raphael säger:

Absolut. En gigant, en legendar, en guru, en skådespelarmässig förebild och kanske den främste karaktärsskådespelaren Sverige haft senaste århundradet. Utan tvekan den mest internationellt kände. En fantastisk karriär och med enorm bredd. Sveriges svar på Laurence Olivier och Alec Guiness. :)
 

För mig är han Karl-Oskar. Enligt mig den bästa skådespelarinsatsen någonsin.

Men han har gjort så mycket mer fantastiskt än så.

Makalös. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
1 timme sedan, Alix säger:

För mig är han Karl-Oskar. Enligt mig den bästa skådespelarinsatsen någonsin.

Men han har gjort så mycket mer fantastiskt än så.

Makalös. Tack.

Mitt barndomsminne av Max von Sydow är som ryss eller liknande i Hollywoodproduktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

För mig är han Karl-Oskar. Enligt mig den bästa skådespelarinsatsen någonsin.

Men han har gjort så mycket mer fantastiskt än så.

Makalös. Tack.

Jag förstår, ja det var en bra roll. Men jag kan inte plocka ut någon enstaka så. 
Alla Bergman-filmerna han var med i. Riddaren i "Sjunde inseglet" och servicekillen på macken i "Smultronstället", det har etsat sig fast i minnet. Hans roll som betald mördare i "Tre dagar för Condor" och som Kejsar Ming i "Blixt Gordon" finns också i minnet. Som knepig konstnär med stor integritet i "Hannah och hennes systrar" eller som Lassefar i "Pelle Erövraren"... Och ja filmerna av Jan Troell absolut. För mig lever "Ingenjör Andrées luftvärd" kvar starkare än Utvandrarna... 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Max von Sydow.

 

Vilken fantastisk karriär!

 

Vila i frid.

Och fantastiskt mogen ålder! 90 blev han (född -29) och aktiv in i det sista. Ett lyckat liv och värt att beundra! Vila i frid Max. Döden vann partiet till slut.

SJU_01.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max kunde lyfta en hel film själv. Ta den pinsamma pekoralen Judge Dredd där han med sin blotta närvaro gör den till en sevärd film. Förutom Sylvester Stallones klassiska "I am the law!" default_laugh.png.b7b4087bb937cd02c7ade04946908289.png Hittade en site som håller med mig.

https://whatculture.com/film/10-surprisingly-good-performances-in-terrible-comic-book-movies?page=2

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
4 timmar sedan, iMarc säger:

Brian Dennehy

Sheriffen, king on the hill, Will Teasle.
 

Rambo-teasel_zpse1bd4e5f.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...