Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto. Strulputte.


Gäst Lurifax

Rekommendera Poster

Gäst Lurifax

Hej. Jag har inte gjort detta på några år, därför har jag samlat på mig kort som jag fått från andra. Nu scannade jag över dessa till mitt iPhoto. När jag var klar såg jag att jag hade scannat in samma foto flera gånger så jag aktiverade och lade dem i papperskorgen och tömde. Det funkade bra, men nu när jag går in i iPhoto ser jag att att fotona är borta men de tomma ramarna finns kvar både i händelser och bilder och albumen. Jag försöker att radera dem också, men det går inte.

 

Konstigt.

Någon som är bra på detta.

Tack :)

Skrmavbild2010-10-16kl154411.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker att radera dem också, men det går inte.
Hur försöker du radera dem? Vad händer då? Felmeddelande?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lurifax

Tack för svar. Ja, hur gjorde jag. Flytta till papperskorgen och tömma. När jag såg att det inte funkade testade jag med vänsterklicka på musen och ta bort från album. © Nu när jag skulle göra samma sak för att visa er då är den raden ljusgrå (icke aktivbar) Se © Försöker hitta en raderknapp i svarta albumet (B) finns ingen sådan funktion.

Hoppas de ihopslagna skärmdumparna visar var jag fastnar.

:)

 

Skrmavbild2010-10-16kl164752.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Ja, hur gjorde jag. Flytta till papperskorgen och tömma. När jag såg att det inte funkade testade jag med vänsterklicka på musen och ta bort från album. © Nu när jag skulle göra samma sak för att visa er då är den raden ljusgrå (icke aktivbar) Se © Försöker hitta en raderknapp i svarta albumet (B) finns ingen sådan funktion.

Hoppas de ihopslagna skärmdumparna visar var jag fastnar.

:)

 

Det ser nästan ut som om ditt bildbibliotek har skadats. Kolla om iPhoto Library Manager kan skapa ett nytt bibliotek med innehållet från det gamla:

http://www.macupdate.com/info.php/id/7158/iphoto-library-manager

 

Eller så lägger du tillbaka en backup från innan problemen började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lurifax

Telly 82 Tack för svaret.

Jag skall ladda ner denna Library-manager senare idag och testa. Jag har TM som backar upp varje timme. Desutom har jag originalfotona kvar som i värsta fall kan scannas in igen.

 

Om jag minns rätt så hamnar nerladdade photon i iPhoto i händelser där man sedan drar dom till det album man lägger till i vänstermarginalen.

Vad som förmodligen hände när jag försökte radera dubbletter och fula ramar, var att dom låg i ett bildspel eftersom så många var raderade när jag senare gick in och tittade. Jag trodde bara det foto jag markerade raderades.

Jag återkommer.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...