Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får man helskärm på bilder?


Silverfox

Rekommendera Poster

Även om jag fotar med liggande kamera så blir bilden bara i mitten med svart upptill och nertill. Hyur gör jag så att bilden fyller hela skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fotar i liggande läge så blir bilden såklart bredare och får då inte plats när du tittar på den i kameran i upprätt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar om jag tittar på bilden då i liggande läge så blir också bilden i liggande läge eftersom jag fotade i liggande läge? Men så blir det inte hos mig. Även om jag har den i liggande läga så är bilden i stående läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar om jag tittar på bilden då i liggande läge så blir också bilden i liggande läge eftersom jag fotade i liggande läge? Men så blir det inte hos mig. Även om jag har den i liggande läga så är bilden i stående läge.

 

Har du låst så att den inte kan gå över i liggande läge? I så fall, öppna multitask menyn (dubbleklick på home buttom) gå till vänster och tryck på knappen längst till vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej bilderna går inte över i liggande läge när jag har den i liggande läge. Men när jag ska skriva så går den äver i liggande läge. Är det två olika inställningar till dessa två olika men samma funktioner? Knappen längst till vänster? Menar du på vänsterkanten, volymknappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt. Så är det inte på min 3gs. Bilderna är i fullskärm under förutsättning att de är i rätt format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är de bilder som jag tar med 3Gs:en som blir så här. Om jag importerar bilder blir de i fullformat de som står upp men de som är tagna i liggande blir också i liggande format men då med svart upptill och nertill när iPhonen står upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej bilderna går inte över i liggande läge när jag har den i liggande läge. Men när jag ska skriva så går den äver i liggande läge. Är det två olika inställningar till dessa två olika men samma funktioner? Knappen längst till vänster? Menar du på vänsterkanten, volymknappen?

 

Nej jag menade inte den knappen som var fysiskt till vänster utan på skärmen. Den knappen låser/låser upp så att telefonen hamnar i liggande läge om telefonen ligger ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag hittade den knappen sedan. Men den var inte låst, tyvärr. Inget större problem men bilderna blir lite fjuttiga då de bara är cirka en tredjedel av skärmen. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...