iLime Postad 15 oktober, 2010 Share Postad 15 oktober, 2010 Tja MacWorld! Jag har upptäckt ett störande problem med att lägga till saker i kalendern. När jag lagt till en sak (oftast en läxa) brukar jag inte välja varken tid eller påminnelse. Tiden brukar dock bli samma tid på dagen som när jag lägger till läxan. Men utan att jag valt "Påminnelse" och tittat så att det står "Ingen" där så kanske 30 sek efteråt så kommer det upp en påminnelse 10 min innan och en andra påminnelse 10 min innan... Detta är extremt störade då jag snarare använder kalendern som en digital post-it plapp. Jag kollar varje dag innan jag drar hem om jag har läxor att ta med. Jag använder Gmail och synkar med. Problemet är framför att att jag jag under en biologilektion lägger in en biologiläxa till samma dag nästa vecka så kommer telefonen börja vibrera under själva förhöret veckan därpå (eftersom att den default väljer samma tid jag lade in den) och stör mig. Hjälp uppskattas gudomligt!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
idi Postad 15 oktober, 2010 Share Postad 15 oktober, 2010 Hade själv samma undran tidigare idag. Från Googles hjälpsidor: Följ anvisningarna nedan om du vill inaktivera alla händelsenotiser för en specifik kalender: 1. I kalenderlistan till vänster klickar du på nedåtpilen bredvid relevant kalender och väljer sedan "Meddelanden". (Ett annat sätt är att klicka på "Hantera kalendrar" under "Kalendrar" längst ned i kalenderlistan och sedan klicka på relevant meddelandelänk.) 2. Avmarkera lämpliga rutor i avsnittet "Välj hur du vill bli meddelad". 3. Klicka på "Spara". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iLime Postad 17 oktober, 2010 Författare Share Postad 17 oktober, 2010 Tack grymt mycket!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.