Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport blinkar gult


Naffi

Rekommendera Poster

Har inte använt airporten till denna datorn tidigare och nu försöker jag strema musik från spotify, men airporten blinkar bara gult!!

Vad beror det på??

 

Tack för svar

Naffi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inte varför om du går in på enheten via Airport programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Factory reset, har du testat det? På airporten alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har du anslutit till Airporten från datorn (alltså inte med iTunes eller AirFoil)?

 

Du ger väldigt tunt med information som skulle kunna hjälpa att lösa problemet. Att Airporten blinkar gult har nästan garanterat inget med själva strömningen av musik att göra utan pga något annat.

 

Du måsta ansluta till Airporten med datorn och starta Aiport verktyg för att få reda på varför den blinkar gult. Kan du inte ansluta trådlöst så får du ansluta Airporten till datorn med en Ethernet-kabel (du kan tillfälligt flytta Airporten om du behöver få den närmre datorn). Innan du vet vad den rapporterar för problem så är det i princip omöjligt att komma med en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som den är trasig eller inte får något nät... Ledsen slut på idéer för min del. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är antagligen inte trasig, men att göra en Factory Reset komplicerade sannolikt bara situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt in den i väggen och försöker ansluta den trådlöst (trodde det var hela tanken med aiport). Har ingen kabel att koppla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du måste ju få nät ifrån något också? Har du bara en airport? du måste ju ha en router eller modem som gör att du kan koppla ihop den med airporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt in den i väggen och försöker ansluta den trådlöst (trodde det var hela tanken med aiport). Har ingen kabel att koppla

Ok, men första gången du kopplar in den så måste du ju ställa in den för de förhållanden som råder hemma hos dig. Ska den agera trådlös router eller ansluta till ett redan existerande trådlöst nät tex? Att Airporten blinkar gult har absolut inget att göra med att du använder en ny dator.

 

Var det möjligen så att någon hjälpte dig att installera den första gången? Du kan i så fall inte ringa denna person?

 

Eftersom du inte ger oss någon som helst information här så är det helt omöjligt att hjälpa dig. Om du har internetuppkoppling hemma så har du sannolikt även en ethernetkabel liggandes eftersom det i princip alltid medföljer modem eller liknande. Dessutom så behöver du bara sladden om du inte lyckas ansluta trådlöst till enheten.

 

Ge oss lite info. Annars hänvisar jag dig till http://www.apple.com/se/support/airport/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen :)

Jag gjorde det faktisk själv första gången. Jag har trådlös bredband till min dator och tänkte då att skicka musiken till en stereo via airporten, men som sagt den blinkar bara gult och datorn kan inte hitta den.

 

När jag använde airporten förra gången var det för att koppla till internet trådlöst och det var inte så krångligt.

 

Vad är det för information jag behöver lämna för att få mer hjälp??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, denna info hjälpte ganska mycket.

 

Eftersom du nu inte använder Airporten för att ansluta till internet utan bara för att strömma musik så måste du logga in på Airporten med Airportverktyget. Under fliken med inställningar för trådlöst ska du sedan välja "Anslut till trådlöst nätverk" (i stället för "Skapa trådlöst nätverk"), välja samma trådlösa nätverk som du normalt ansluter datorn till för internetåtkomst och fyll i rätt lösenord. Tryck på uppdatera (Airporten startar om vilket kan ta ca 1 minut) sen borde det förhoppningsvis fungera.

 

Kolla om Airporten inte dyker upp i din lilla Airportmeny uppe till höger i menyraden på din dator. Om du gjort en factory reset är det möjligt att den fått ett standardnamn som är något med Apple och ett gäng siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går in i airportsverktyget, men datorn lämnar följande fel meddelande:

 

"AirPort-verktyg kunde inte hitta den trådlösa AirPort-enheten."

 

Ja....sen kommer jag inte så längre irriteradtjej.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du anslutit till Airporten först genom menyn längst upp till höger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, alltså i menyn uppe till höger ska du ju få en lista över tillgängliga nätverk. Där ska du välja din Airport Express.

 

Ser ut så här ungefär:

macairportmenu.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som är så himla konstig, för jag får inget uppe i den menyn, står bara "airport ej inställd" och den är inte "randig"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt konstigt. Aldrig varit med om faktiskt. Surfar du från den datorn trådlöst över Airport/WiFi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har du inkopplat det mobila bredbandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alla andra skriver, gör en reset genom att trycka in den lilla knappen med en penna eller dylikt samtidigt som du stoppar in den i vägguttaget håll kvar knappen nedtryckt tills lampan börjar blinka (tryck ca 10 sekunder). Sen borde du hitta den med Airport verktyget. Du kan behöva köra på kortare avstånd än normalt mellan dator och Airport också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att felet ligger i att du inte har aktiverat airport-kortet i din dator.

 

Du får gå in under Systeminställningar och sedan Nätverk / Airport och aktivera.

 

Har du inte den aktiverad så får du inte emot något trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som är så himla konstig, för jag får inget uppe i den menyn, står bara "airport ej inställd" och den är inte "randig"...

 

Bara en liten "dum" fråga.. Har du startat Airport-funktionen i datorn? Alltså klicka på Airport-symbolen och valt "Slå på AIrport"?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en liten "dum" fråga.. Har du startat Airport-funktionen i datorn? Alltså klicka på Airport-symbolen och valt "Slå på AIrport"?

 

 

 

 

 

Jag hann först!!! pompoms.gifpompoms.gifpompoms.gifpompoms.gif

 

 

Ha en fin söndag allihopa, det tänker jag ha!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...