Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Måste klicka ständigt på airport-ikon för att hålla den vaken


mikromidas

Rekommendera Poster

Min Macbook kan ha hur bra täckning som helst, men så tappas förbindelsen. Den kommer tillbaks om jag klickar på Airport-ikonen i menyraden, som om den väcks upp, men så somnar den igen. Klick, vakna, somna. Klick, vakna, somna. Narkolepsi! En annan Macbook på samma nät har inga problem. Jag har testat "alla" möjliga kanaler och säkerhetsinstälningar. Förlåt min usla svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel på din svenska alla fall.

Tyvärr vet jag inte vad felet på din dator kan va. Har du prövat säker start (omstart, håll ner shift)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har tagit en clean install, jag har körd applejack, jag har tagit säker uppstart och det hela. Jag kör 10.6.4 och använder en airport extreme basstation. Det lirar knirkfritt på alla andre tillkopplade enheter.

 

När jag laddar en sida i Firefox, ser jag att programmet väntar och inget sker. Om jag klickar på Airport-ikonen, så laddas allt blixtsnabbt i samma stund som det visas att Airport söker efter nät. Så hänger det igen. Ny klick ger fart åt processen och så vidare. Mycket tröttsamt.

 

Men det är inte alltid så. Ofta funkar det hur bra som helst. Ändå är det något som är på tok. Men vad ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tyvärr ingen expert men testa lite olika Nätverksinställningar, men iofs tycker det låter mer som att det är nåt fysiskt glapp i själva antennmottagningsenheten eller vad det kan heta i din dator men som sagt jag kan ingenting... lämna in den till proffs är mitt förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Testat det vanliga med att radera nätverket under listan över primära nätverk i systeminställningar/nätverk/Airport och ta bort alla referenser till nätverket under nyckelhanteraren. Anslut sedan på nytt. Hjälper inte det, nollställ basstationen och se till att den har senaste firmware. Du kan spara konfigurationen innan och läsa in den på nytt efter nollställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...