Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone caller interface


krippnet

Rekommendera Poster

Jag har lagt märke till att utseendet skiljer sig mellan min och min polares iPhone 4 i samband med att man ringer/tar emot samtal.

Vi har bägge två iOS 4.1 men hans telefon är någon månad nyare än min.

 

Såhär ser det ut på min iPhone: iphone_fake_calls.jpg

 

Såhär ser det ut på hans iPhone: JohnAppleseedSmall.jpg

 

Vad är det som gör att det ser olika ut? Hur kan man ändra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det har att göra med om man har bild på sina kontakter eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, riktigt så enkelt är det inte. Jag har bilder på samtliga kontakter men dom hamnar i bakgrunden istället för uppe i hörnet.

Några andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade du till bilderna i telefonen eller på datorn. Det skiljer sig åt nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Det har och göra med vart i från man har lagt till bilden.. Om du lägger till bild från telefonen så blir det stort och om du lägger till från adressboken eller FB så blir den liten.

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade du till bilderna i telefonen eller på datorn. Det skiljer sig åt nämligen.

 

Vilket jag tycker är helt idiotiskt... Apple borde kunna göra detta bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vara ett val. Jag hade nog hellre haft den lilla bilden på samtliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt problem det här. Jag gillar när det är stora bilder.

Men synkar med adressboken, vilket gör att det blir små bilder.

 

Då trycker jag in på varje kontakt och sedan trycker "ändra bild" (utan att ändra något) och sedan spara. Då får jag stora bilder.

Problemet är att de stora bilderna får otroligt dålig kvalitet, riktigt gryniga.

 

Så jag har nu fått göra en mapp på iPhonen med alla kontaktbilder och lagt in bilderna i rätt kontakt.

Bra upplösning och stor bild.

 

Bra blir det, men det är på tok för krångligt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synkar mina kontakter med Google Contatcs (Gmail). Mitt problem just nu är att även om jag tar en bild med telefonens kamera och lägger in den i rätt kontakt, så blir bilden liten i övre högra hörnet.

 

Borde jag inte få stor bild då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verkar ha hittat problemet själv... Även om jag la in kontaktbilder direkt från telefonen, så blev det bara en liten bild uppe i högra hörnet. Detta beror på att kontakterna "finns hos" Google, och inte i telefonen. Jag testade att lägga in en kontakt direkt i luren och ställa in kontaktbild. Voila! - då var den stor.

 

Lösning: stängde av synkning mot Google Contacts varpå alla kontakter försvann från telefonen. Sedan exporterade jag alla kontakter från Gmail till en .vcf-fil som jag mailade till mig själv. iPhonen frågade sen lydigt om jag ville lägga till alla 85 kontakter. Ja tack! Vips - där var dom igen. Sen var det bara att lägga till bilderna från telefonen istället...

 

Den uppenbara nackdelen är såklart att det inte finns omedelbar backup på mina kontakter, men man får väl försöka komma ihåg att maila nya kontakter från telefonen till Gmail, så blir det ju någorlunda uppdaterat, åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...