Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min MacBook stänger av sig själv!


Äppelkarl

Rekommendera Poster

Jag har en vit Macbook som jag köpte för ungefär tre år sen. Hittills har den fungerat bra, förutom att fläkten låter som ett tröskverk emellanåt. För en vecka sen ungefär har den dock börjat stänga av sig. Helt plötsligt stänger den bara ner. Ibland flera gånger på rad, ibland går den ett drygt dygn. Än har jag inte hittat någon gemensam nämnare som kan utlösa det hela. Att det skulle vara batteritorsk kan vi utesluta då jag alltid kör med sladd.

 

Är det någon som vet vad det skulle kunna göra? Vad ska jag göra? Byta hårddisk? Köpa ny dator?

 

Alla tips välkomnas, man blir ju handikappad utan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter som att fläktarna är igensatta och den stänger ner av överhettning. Öppna upp den och gör rent, kolla på ifixit.com för guider hur du ska öppna din MacBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej,

 

jag har ett liknande fel, dvs att min MacBook stänger av sej, men det sker endast när mitt batteri (som är nytt) är fulladdat. Det sker ej heller om jag plockar ur batteriet och kör med nätström. Jag har även satt i en ny hårddisk så det är inte den som är problemet.

 

burken är en

Model ID: - MacBook 1,1

Order Nr.: - (MA255LL/A)

Tillverkad 2006

 

Nån som har nån idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju bero på ditt nya batteri, låter troligt eftersom du inte har problemet när du inte har det monterat.

 

Är det original eller pirat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...