Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte tömma papperskorgen


BaldWin67

Rekommendera Poster

Hej alla.!.!.!

Har ett problem...kan inte tömma papperskorgen på ett gäng filer.

Oavsett hur jag gör så ligger filerna kvar.

Filerna som ligger kvar har lite "yta på disk" medan mapparna har 0 "yta på disk"

Något tips om hur jag blir av med dem.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dum fråga, men har du provat att starta om datorn?

Jag brukar få problem med att tömma ibland då vissa filer kan användas utan min vetskap om hur man stänger dessa processer alla gånger. En omstart har löst problemet i 10 fall av 10 för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du haft t ex ett usb-minne i som du raderat filer från och sen tagit ut det utan att tömma papperskorgen så blir de kvar i den. Sätt i samma usb-minne igen och töm papperskorgen. Lösningen framöver är att alltid välja "mata ut" innan man tar bort en usb-enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att göra en säkert tömning av papperskorgen. Det gör du genom att högercklicka på papperskorgen då ser du att det står Töm papperskorget. Tryck nu på ⌘ (command) så ser du att det ändras till Säker Tömning eller vad det nu kan stå, jag har min på engelska nämligen. Klicka på det

 

 

Det kan ta väldigt långt tid för den att tömma men låt den jobba tills den är klar.

 

Hoppas det hjälper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att göra en säker tömning men utan resultat...fick felmeddelande....Finder kan inte slutföra åtgärden eftersom en del information i ”.DS_Store” inte kunde läsas eller skrivas.

(Felkod -36)...

Ska testa att sätta in mina usb-minnen och tömma papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att göra en säker tömning men utan resultat...fick felmeddelande....Finder kan inte slutföra åtgärden eftersom en del information i ".DS_Store" inte kunde läsas eller skrivas.

(Felkod -36)...

Ska testa att sätta in mina usb-minnen och tömma papperskorgen.

 

 

 

 

Testa att använda Disk Utility och "reparera" både hårdisken och usb-stickan och sedan gör en säker tömning igen.

 

Funkar inte detta så vet jag inte vad du kan göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat med alla USB-sticken vi har i hemmet...utan resultat...

Minns faktiskt inte om detta är filer som jag har flyttat mellan de olika partitionerna mac / windows....kör nämligen båda.

Får nog testa att reparera via skiv verktyg...hmmmm....retligt.!.!.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...