Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flera airport. Flera högtalare


CapnViktor

Rekommendera Poster

Jag har följande:

 

- iMac med Airfoil och Spotify och tillkopplade aktiva högtalare

- Mac mini med Airfoil Speakers och tillkopplat stereosystem

- Airportexpress med tillkopplat 5.1-system (inte optiskt dock, så det agerar i praktiken bara 2.1)

- 27 kvm lägenhet.

 

Resultatet blir att jag spelar i alla tre. iMacen + Airporten är rätt ok synk. Men inte perfekt. Men så att man kan leva med det!

Mac Minin däremot, den ligger nästan en halv sekund efter. Och det är grymt irriterande när man bor så litet som jag.

 

Iom att iMacen och Airporten lirade, prövade jag att lira Mac Minin och Airporten, fortfarande samma delay.

 

Jag förstår verkligen inte. Jag har pillat lite på airporten för att optimera den så gott jag kan. Men ingen lycka.

 

 

 

Är det något geni som har någon idé på vad jag kan göra?

 

Alla svar uppskattas!

 

/ Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska självklart det blir lite fördröjning. Speciellt om du kör trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger inte i AirPorten....problemet ligger i Airfoil. Det är i Airfoil man får göra inställningarna.

Jag har samma problem med osynk när jag använder Airfoil...men när jag kör iTunes har jag inget osynk i någon högtalare....Jag kör 4 AirPort express i 4 olika rum plus datorhögtalarna och det funkar klanderfritt. Men så fort jag använder Airfoil så försvinner synken. Ibland är det dock mer osynk så det är olika frång gång till gång. Men som sagt, när jag spelar upp musik från iTunes så är alla högtalarna synkade. Och det spelar ingen roll om kör två olika uppspelningskällor. De högtalare som då spelar samma musik är synkade.

 

Men jag tror att du ska avvakta lite. Snart kommer Airplay isället för Airtunes....det kommer nog att lösa en del samt att 3:e-partstillverkare kan få tillgång till bättre lösningar att strömma musik. Skulle tro att t ex Spotify kommer att kunna strömmas direkt istället för att behöva använda Airfoil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Apple, de sade "Lev med det. Det finns ingen lösning".

Jag ska pröva att koppla ur Mac Minins ethernet och köra den trådlöst med de andra ikväll, och se hur det går.

 

Det var nämligen osynk för mig vare sig jag körde airfoil eller iTunes.

 

Tror alla vi ser fram emot AirPlay lite <3

 

/ Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövade igen med allting trådlöst. Helt via iTunes. Fortfarande osynk.

Men, hear this.

 

Det är Airporten som är en halv sekunder FÖR TIDIG. Det är Mac Minin som trillar efter. :S

 

Värt att notera är att synken fungerar klockrent mellan iMacen och expressen.

 

Någon som har några ideér?

/ Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lösningen!

 

Problemet var att jag kopplade allt ljud från Mac Minin via TVn. Så ljudet gick från datorn via TVn till förstärkare till Subwoofer till högtalare. Så det var det som förklarade fördröjningen.

(Inte suben eller förstärkaren, utan TVn alltså)

 

Så nu har jag det. Perfekt synk. Underbart! :D

 

Tack för svaren iaf, ni som orkar bry er <3

 

/ Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...