Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Starta om Macbook Pro genom att återställa PRAM och NVRAM minne?


misstee

Rekommendera Poster

Hej!

Tack för ett jättebra forum!

Jag har bara haft min macbook pro i ca 5 veckor och under de 5 veckorna har jag, med återkommande mellanrum, fått starta om datorn genom att återställa PRAM minne (alltså trycka ned P, R, kommando och alt samtidigt som jag håller ned på-knappen i några sekunder) för att datorn överhuvudtaget ska starta. Jag är orolig för att man överhuvudtaget behöver göra detta, och undrar om det finns någon anledning att vara orolig över? Varför är det enda sättet att starta datorn genom att återställa PRAM minne? (inget annat fungerar nämligen)

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mycket märkligt, ring apple, du har 90 dagars fri support. Det är inte normalt att behöva göra så....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej!

Tack för ett jättebra forum!

Jag har bara haft min macbook pro i ca 5 veckor och under de 5 veckorna har jag, med återkommande mellanrum, fått starta om datorn genom att återställa PRAM minne (alltså trycka ned P, R, kommando och alt samtidigt som jag håller ned på-knappen i några sekunder) för att datorn överhuvudtaget ska starta. Jag är orolig för att man överhuvudtaget behöver göra detta, och undrar om det finns någon anledning att vara orolig över? Varför är det enda sättet att starta datorn genom att återställa PRAM minne? (inget annat fungerar nämligen)

 

Tacksam för svar!

 

 

Om det löst sig så hade det varit intressant att veta hur problemet löstes :) ...

Ren nyfikenhet bara hehe :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...