Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen internetanslutning


Bulgakov

Rekommendera Poster

Har fått problem med min Mac Mini och dess anslutning till internet via mitt trådlösa nätverk. Den kan koppla upp sig på det trådlösa nätverket och det går att komma ut på internet någon sekund, men efter ett tag syns ett utropstecken över airportsymbolen i menylisten och texten "Ingen internetanslutning".

 

Vad jag kan förstå uppstod problemet när jag försökte att installera en Wifi-skrivare i nätverket via min macmini.

 

Jag tror inte att problemet ligger på router eller modem, eftersom allt funkar för min MacBook och för min iPhone.

 

Har kollat runt och försökt finna en lösning. Jag har reparerat skivbehörigheter, jag har tagit bort mitt nätverk i nätverksinställning och lösenord i nyckelhanteraren och startat om utan resultat. Jag har också avinstallerat allt som hade med skrivaren ovan att göra.

 

Är det någon som har något förslag? Känner mig lite desperat.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har även fysiskt stängt av skrivaren så den inte stör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har även fysiskt stängt av skrivaren så den inte stör?

 

Ja, i ren ilska över att jag inte fick den att fungera! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska avinstallera skrivaren eftersom det fungerade tidigare. Du borde efter det kunna ansluta. Prova sedan att installera skrivaren igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för router och hur ser din ip-tilldelning ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag tycker att du ska avinstallera skrivaren eftersom det fungerade tidigare. Du borde efter det kunna ansluta. Prova sedan att installera skrivaren igen.

 

Provade detta och nu fungerar det. Får ta mig en funderare på hur jag ska få få igång skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för router och hur ser din ip-tilldelning ut?

 

Det är ett trådlöst modem som ingick i mitt abonnemang från Glocalnet, så det är väl någon standardhistoria. Fick ett tips från en kompis att det kunde finnas en begränsning i antalet IP-adresser. Kan det vara där som problemet ligger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om det bara är ett modem/switch så är det publika ipn och de är säkert begränsade. Köp en riktig router istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...