Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MobileMe & iWeb - verkar dyrt och oanvändbart.


xyz123

Rekommendera Poster

Nu har jag hittat iWeb på min nyinköpta Mac. Först trodde jag att det kanske var användbart. Men - ack - icke så. Eller har jag missat något? Eftersom jag sedan många år tillbaka har en webplats (för tillfället hos one.com) så letade jag efter något sätt att koppla ihop den med iWeb på ett enkelt sätt. Skulle jag kunna använda iWeb för framtida underhåll?

Men - jag hittade inget (enkelt) sätt att hämta mina redan skrivna websidor! Jag hittade inget (enkelt) sätt att lägga till nya websidor till min befintliga domän.

Tydligen måste man först ha ett MobileMe-konto. Ett sådant är rätt så dyrt, 79 € per år. I dag använder jag one.com. Där har jag, till ett lägre pris, mail, web, blog, bilder. Det är möjligt att MobileMe och iWeb passar andra - men mig passar det inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg inte mobileme som värt att ha innan jag satt med 3 maccar och iPhone. Det jag känner att jag betalar för är synkningen och Back To My Mac funktionen. Denna för mej är ensam värt att betala för. iWeb har jag aldrig gillat och skulle nog inte betala för Me bara för att ha tillgång till att publicera webbsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iWeb är grymt bra om du inte är HTML-knackare och/eller DW-hackare, eller har något annat sätt att bygga hemsidor på!

 

Men observera - Du kan inte läsa in redan befintliga sidor i iWeb, och jobba med dom. Du bygger nytt. Och när du har gjort det går det utmärkt att publicera din sajt mot vilken FTP som helst, även one.com!

 

 

http://allaboutiweb.com/ verkar vara en bra sida.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt mig av ME sedan första iPhonen (3G) och insåg att det var en ganska användbar tjänst. Inte bara för att den samlar alla möjliga nödvändigheter under ett tak, det har också gett mig en bra backup-plattform för kontakter (den automatiska kontakt/inställningsbackupen i OSX är oerhört välkommen).

Inte minst har ME visat sig ovärderlig när min iPhone, tillika den första återigen, blev stulen och jag kunde Remote Wipe:a den via datorn.

iDisk är ju ingen nyhet med det är också en bra sak att ha under de tillfällen man inte har något USB-minne med sig eller inte har tillräckligt med plats på det.

 

Men jo, nog är det dyrt, och i början var priset inte alls motiverat mot hur buggigt ME var. Men kärleken har minsta sagt växt hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...