Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klickljud i MBP13'' 2010?


Yourti

Rekommendera Poster

Jag har nyligen köpt en 13'' MBP och har en lite underlig fundering som jag hoppas att någon har ett vettigt svar på... Vet ju att man helst inte ska flytta en dator som är igång och om man gör det så ska man göra det relativt försiktigt. Nu blir det så att man ändå flyttar på en laptop ibland medan den är igång...

 

Det jag märkt på min MBP som jag inte märkt på någon annan laptop jag haft är att om jag lyfter upp den lite tvärt så klickar det oftast till... ungefär som att hårddisken slår ifrån eller nåt? Jag är inte alls hemma på ljuden i en dator så det är en ren gissning att det är hårddisken som låter...

 

Tror inte att det är nån större grej egentligen, men blev så nyfiken på vad det kan vara och om någon annan upplevt liknande.... någon som vet vad kan det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har ju motionsensor inbyggd för att slå ifrån, har en likadan själv och har inte hört ljudet, men gissar att det är det du hör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag var ensam om det här! Min MBP 13" (köpt Juli 2010) gör också klickljudet ibland om man lyfter den. Det där med motionsensor som nämns ovan mig skulle ju kunna stämma rätt bra. Kan det vara något annat? Är det här något som måste lagas eller behövs inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt ju! Jag som trodde att jag inbillat mig eller att det var nåt fel på min Macbook ;) Man lär sig nåt varje dag...

 

Är det någon som vet om detta är skadligt på något sätt, alltså att om man hör klickljudet så har man lyft den för oförsiktigt? (Logiskt sett så borde det ju inte påverka datorn positivt, men menar om det är något man bör vara noga med att tänka på...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...