Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sony Och WMG släng er i väggen!


Swinto538

Rekommendera Poster

Nu är jag bara så less.

Musik är dyrt .

Men Musikbolagen fattar bara inte att man inte köper musik om det är för dyrt.

 

Titta bara på youtube! från början en stor revolution. nu bara en samling videor som ständigt vandaliseras av Sony och WMG (Warner music group)

Och av de pengar som bolagen får in på skivor så får artisterna bara en bråkdel.

allt för att företagsledningen ska kunna sitta och Och gotta sig i bilar, hus, och kaviar.

 

Nu blev reklamen på spotify just ägd... jag linar nämligen ljudet från macbooken till imac G4:ans pro speakers så jag bara mutar G4:an utan att reklamen pausas.

 

men i alla fall jag kommer aldrig att köpa en till cd från ett större bolag. kanske av mina kompisar som driver ett band...

 

 

PirateBay Here i come!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag bara så less.

Musik är dyrt .

Men Musikbolagen fattar bara inte att man inte köper musik om det är för dyrt.

 

Titta bara på youtube! från början en stor revolution. nu bara en samling videor som ständigt vandaliseras av Sony och WMG (Warner music group)

Och av de pengar som bolagen får in på skivor så får artisterna bara en bråkdel.

allt för att företagsledningen ska kunna sitta och Och gotta sig i bilar, hus, och kaviar.

 

Nu blev reklamen på spotify just ägd... jag linar nämligen ljudet från macbooken till imac G4:ans pro speakers så jag bara mutar G4:an utan att reklamen pausas.

 

men i alla fall jag kommer aldrig att köpa en till cd från ett större bolag. kanske av mina kompisar som driver ett band...

 

 

PirateBay Here i come!!!

 

Så du menar att när Spotify-reklamen startar (något som faktiskt ger dig gratis musik...) så stänger du av ljudet.

 

Det betyder att det spelar ingen roll vad musikbolagen gör. Du kommer alltid att dra ner det olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att klargöra: musik är inte dyrt. 10:- för en låt är skitbilligt!

 

Allt kan inte vara gratis...

 

På tal om kostnader...

 

Jag såg på det nya programmet "Felix stör en ingenjör", och i första avsnittet var han till USA och hälsade på en som jobbade med filmeffekter. I filmen 2012 hade 100 personer jobbat i 1 år, och resultatet blev lite över 3 minuter film.

 

Det kostar extremt mycket att göra en sådan film!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...