Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När jag väcker en dator så vaknar även den andra, varför?


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag har lite problem med vila (inte personligen utan mina macar). När jag väcker min iMac på övervåningen så vaknar även min Mini som är på undervåningen. Jag har stängt av fjärrhanterare och fildelning bara för att minska "kontakten" mellan datorerna men det verkar inte hjälpa.

 

Vad kan det bero på, att den ena macen även väcker den andra? Hur har ni inställt era vilolägen, stängs de av automatiskt en viss tid på dygnet eller sätter ni i vila manuellt varje gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget viloläge på min mini ;) Den kör dygnet runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns risk för att jag inte stängt av det i iTunes/iPhoto. Tack, ska kolla när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon gång parat ihop samma trådlösa mus eller tangentbord med båda enheterna ? Då väcks båda om de står inom räckvidden. I så fall måste du ta bort parningen från den du inte vill ska väckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon gång parat ihop samma trådlösa mus eller tangentbord med båda enheterna ? Då väcks båda om de står inom räckvidden. I så fall måste du ta bort parningen från den du inte vill ska väckas.

Precis detta var min tanke också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NJa, jag tror inte det. Till min iMac har jag endast mus/bord med sladd. Men jag skaffade nyligen i Magic Trackpad som är trådlös men den har jag endast parat med iMac, plus att problemet har pågått längre än så. Jag vet inte om Plex kan ha något med det att göra för tidigare kunde jag hitta filmer från vardera dator men det försvann i samband med att jag stängde av fildelningen mellan datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...