Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan skicka men inte ta emot email (Telia + Mail)


zean

Rekommendera Poster

Jag har fått ett jobbigt problem med min mail. Jag har telia-konto och använder det inbyggda mailprogramet som finns i OSX.

Det har fungerat bra sedan jag fick datorn för över en månad sedan men nu senaste dagarna så kan jag inte ta emot mail.

Det går att skicka men alltså inte ta emot. Jag skickade ett mail till mig själv och det gick iväg men det kommer inte tillbaka.

 

Vad kan detta bero på? Förstår inte hur det bara kan ändras då jag inte gjort om några inställningar.

Dessutom har det kommit fram en ny meny till vänster som heter På Min Mac där det finns en mapp som heter Återskapade Brev (Telia) och där finns ca 100 kopior av ett mail som jag aldrig skickade utan stängde utan att spara.

 

Vad kan detta bero på och hur ska jag få det bra igen?

Jag har testat via en annan dator och där fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under "Brevlåda" i meny finns alternativet "Bygg om", prova detta. Markera en brevlåda först, exempelvis din in-korg, och sen tryck på "Bygg om"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under "Brevlåda" i meny finns alternativet "Bygg om", prova detta. Markera en brevlåda först, exempelvis din in-korg, och sen tryck på "Bygg om"

 

 

Tackar för tipset, men tyvärr gick det inte ändå.

Den är gråmarkerad när jag befinner mig i inkorgen och har ingen effekt på dom andra heller.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått ett jobbigt problem med min mail. Jag har telia-konto och använder det inbyggda mailprogramet som finns i OSX.

Det har fungerat bra sedan jag fick datorn för över en månad sedan men nu senaste dagarna så kan jag inte ta emot mail.

Det går att skicka men alltså inte ta emot. Jag skickade ett mail till mig själv och det gick iväg men det kommer inte tillbaka.

 

Vad kan detta bero på? Förstår inte hur det bara kan ändras då jag inte gjort om några inställningar.

Dessutom har det kommit fram en ny meny till vänster som heter På Min Mac där det finns en mapp som heter Återskapade Brev (Telia) och där finns ca 100 kopior av ett mail som jag aldrig skickade utan stängde utan att spara.

 

Vad kan detta bero på och hur ska jag få det bra igen?

Jag har testat via en annan dator och där fungerar det.

 

Du har snackat med telias support? Är ju steg nummer ett om du inte orkar leta på deras hemsida, Var massor av problem med telia för några mådander sedan, då hade de ändrat på portar och servernamn bland annat. Fast de skickat ut brev om detta till kunderna missar de flesta det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...