Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att installera Office Word


Suz

Rekommendera Poster

Hej

 

Har nu haft min MAC i snart fyra veckor inte så enkelt när man använt PC i många år. Jag undrar en sak som jag höll på med hela dagen idag.

 

Har köpt en installationsskiva OFFICE WORD och skulle installera detta idag. Har haft utvärderingsprogrammet som är gratis för att prova. Trodde jag hade slängt det i papperskorgen men tydligen räcker ju inte det. Enligt manualen som jag har följt till skivan så står det även om jag har slängt office från FINDER så ska jag gå in mappen, men hela mappen har jag slängt trodde jag, söker vidare på sökfunktionen var office ligger och den är i papperskorgen, ändå när jag installerar OFFICE i gen så funkar inte det.

Det står i manualen för office att jag ska gå in på öppna/användare/användarnamn/library/preferences/microsoft/office 2008 och slänga det från arkiv. Men jag hittar inte detta ÖPPNAfunktionen i macen.. Någon som är villig att hjälpa mig?

 

/Suz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Själv tycker jag att det är enklare att navigera fram steg för steg, men funktionen du söker är nog Gå -> Gå till mapp… i menyraden när du är i Finder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på Finder-gubben (det glada ansiktet i dockan).

Du får nu upp ett Finder-fönster. Till vänster har du enheter och bibliotek. Till höger mappar och dokument/filer.

Till vänster titta under "Platser" och där hitta ditt användarnamn på datorn. Symbolen bredvid är ett hus, detta är din hem-mapp.

Klickar du på den så kommer du till dess innehåll till höger och där finns en mapp som heter "Bibliotek", det är samma sak som Library på engelska. I den listan som kommer upp nu så finns en mapp som heter "Preferences" och däri ligger din Microsoft-mapp. Släng den i Papperskorgen.

 

Notera nu att dessa inte försvinner förrän du tömmer papperskorgen, och det kan du göra på två sätt. Antingen högerklicka på papperskorgen och välja "Töm papperskorgen", eller klicka på Finder-gubben så att du hamnar i Finder (om du redan är i Finder behöver du inte klicka på gubben igen). Uppe till vänster i menyfältet högst upp ska det stå "Finder" bredvid äpplet och i Finder-menyn hittas "Töm papperskorgen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...