Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod 4


Björn Nordström

Rekommendera Poster

Björn Nordström
MacRumors har färska rykten om att genartion 4 av Apples musikspelare iPod är på gång. Den kommer att ha en hårddisk på 60 GB och 2" LCD färgskärm och bildvisningsmöjligheter. Nytt är också videoutgång vilket möjliggör bildvisning med musik på TV-skärm samt möjlighet att synca med iPhoto och iTunes. Den väntas ha ungefär samma utseende som nuvarande modell men bli något tjockare och tyngre. $ 499.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske i samband med lansering av music store i resten av europa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

På min önskelist står att den ska kunna läsa Compact Flash-kort eller plugga in digitalkamera direkt via USB/FireWire (några av Canons digitala spegelreflexkameror pratar FireWire, andra USB). Skulle vara smidigt att kunna tanka över bilder till iPoden utan någon extra utrustning och kunna se dem direkt på skärmen eller via TV-skärm.

 

Det har pratats om trådlösa överföringar till iPod men det känns inte särskilt viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som har tankar på att köpa iPod... Jag får väl vänta lite till med att köpa :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte generation 4 nyss släppts? nästa version blir väl nummer 5 i ordningen, eller? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte generation 4 nyss släppts? nästa version blir väl nummer 5 i ordningen, eller?  :blink:

Jo detta blir bara top of the line

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgskärm??? :wacko:

 

Kommer inte det förkorta den redan alldeles för korta batteritiden?

 

Jag skulle hellre ha en skärm, som släcks helt, när den inte används, precis som på datorer. En massa utgångar vill jag inte heller ha på ipoden, så TV-utgång vill jag inte heller ha. jag tror att podden bara skulle bli stor och klumpig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgskärm??? :wacko:

 

En massa utgångar vill jag inte heller ha på ipoden, så TV-utgång vill jag inte heller ha. jag tror att podden bara skulle bli stor och klumpig.

vad sägs om en tv med ipod (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror den kommer att sälja som smör i solen, eftersom Jobs inte har kunnat se att folk vill titta på film med en 2"tums-skärm måste apple få in en enorm efterfrågan på funktionen, andra manicker med de filmfunktioner kostar mer än vad ryktet säger att poden ska kosta, och de har inte heller möjlighetenn att visa bildspel etc.

 

Ett smart drag trots Jobs ovilja att titta på film på en för liten skärm.

 

Eftersom den blir lite tjokare än den poden som finns just nu kanske det är ett ännu bättre batteri....kanske upp till 20 timmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror den kommer att sälja som smör i solen, eftersom Jobs inte har kunnat se att folk vill titta på film med en 2"tums-skärm måste apple få in en enorm efterfrågan på funktionen,  andra manicker med de filmfunktioner kostar mer än vad ryktet säger att poden ska kosta, och de har inte heller möjlighetenn att visa bildspel etc.

 

Ett smart drag trots Jobs ovilja att titta på film på en för liten skärm.

 

Eftersom den blir lite tjokare än den poden som finns just nu kanske det är ett ännu bättre batteri....kanske upp till 20 timmar?

Kanske så släpper de en extern skärm. som i senare versioner blir trådlös (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste tycker jag är storleken och batteritiden!

 

skön avatar iMartin!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste tycker jag är storleken och batteritiden!

 

skön avatar iMartin!!!!

Visst är den skön men det är fel proportion på bilden testa 32 x 64 eller något liknande :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Jag känner för att gråta, det var ju det här Bill Gates ville! Okej då, det är ingen katastrof, men när jag tänker på den nya iPoden så accosierar jag till dagens 3-mobiler som har en batteritid på runt en dag p.g.a en massa onödiga funktioner. En mp3-spelare skall spela mp3-filer, och det gör den inte bättre bara för att den har färgskärm och kan visa bilder. Om den nya iPoden inte blir dyrare, har kortare batteritid, är större eller väger mer så kan jag tycka att det är ok, men ärligt talat har Apple lycktas med det, så borde Steve Jobs få Nobel-pris... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man se på film, visa bilder, od är det väl en handdator man ska köpa? inte en mp3spelare :blink:

Exakt, borde verkligen iPod gå den vägen?

 

iPod är ju en mp3 spelare i grund och botten så varför vill vi maccare att den ska bli en dvd-spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska titta på bilder på den så tycker jag att HÖG UPPLÖSNING är ett måste. Bilder på mobiltelefon är inget roligt just pga den låga upplösningen. Det blir för detaljlöst.

Deras fall kommer bli OM dom inte tillåter en spela upp quicktime-filmer.. som alla vill... för att se på kopierade filmer. Det kanske är för riskabelt.

Iofs.. det finns ju redan EXAKT såna produkter.. så varför skulle inte Apple få göra en sån.. Det vore lite mysigt tycker jag. Skulle jag köpa en?.. nej. Inget intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikro iPod låter roligare än filmvisning. Jag har kört Archos och den var inte kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Vilken provade du? Den fula stora eller den snyggare mindre?

 

(Låt mig hjälpa dig: :mellow::huh:^_^:o;):P:D:lol:B):rolleyes:-_-<_<:):wub::angry::(:unsure::wacko::blink::ph34r::sorry: (w00t) :blush: :eeeh: :angel: :devil::shifty::cake::crossfingers::cry::evilgrin::kissing::nerd::pinch: :polis: :sarcastic::sick::sleeping: :tummened: :tummeupp: :vissla: )

 

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...