Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med app till iOS


Barbapappa_86

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har tänkt att försöka mig på att göra en app till iOS. En enkel app som skickar ett sms med text till ett specifikt telefonnummer.

 

Jag har letat efter koden på reference biblioteket men jag kan inte hitta ngt om det.

 

Någon som har förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna kod på en sida, vet inte om det kan vara ngt eller ej. Min tanke är att sms:et skickas när man startar applikationen, alltså inget interface.

-(IBAction) sendInAppSMS:(id) sender{ MFMessageComposeViewController *controller = [[[MFMessageComposeViewController alloc] init] autorelease]; if([MFMessageComposeViewController canSendText]) { controller.body = @"Hello from Mugunth"; controller.recipients = [NSArray arrayWithObjects:@"12345678", @"87654321", nil]; controller.messageComposeDelegate = self; [self presentModalViewController:controller animated:YES]; }}

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår nog inte riktigt ditt problem. Men om du avser att på något sätt automatiserat sända ett SMS ifrån din app utan att användaren kan se detta, så går det inte. Det inser du nog själv, eftersom det skulle kunna innebära att man relativt lätt kunde lura av användare sina besparingar ganska lätt. Om du däremot avser att låta användaren först se en möjlighet att skicka SMS som denne får godkänna, för att därefter låta din app köras så är den kod du föreslog en idé att utföra det på. Sedan är det en annan sak om du kommer få den godkänd i AppStore ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår nog inte riktigt ditt problem. Men om du avser att på något sätt automatiserat sända ett SMS ifrån din app utan att användaren kan se detta, så går det inte. Det inser du nog själv, eftersom det skulle kunna innebära att man relativt lätt kunde lura av användare sina besparingar ganska lätt. Om du däremot avser att låta användaren först se en möjlighet att skicka SMS som denne får godkänna, för att därefter låta din app köras så är den kod du föreslog en idé att utföra det på. Sedan är det en annan sak om du kommer få den godkänd i AppStore ...

 

Tack för ditt svar. Tanken är inte att lura användarna på pengar :) Vissa operatörer har tjänster som kan styras via sms eller samtal. Denna app är helt enkelt tänkt att göra mitt liv lite mer bekvämt så att jag slipper skicka texten i sms:et manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...