Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BiteSMS Licens


Thian

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag tänkte köpa licens till BiteSMS. Men jag ska byta simkort om lite över 1 månad.

Sitter licensen i telefonen eller är det kopplat till simkortet ?

 

Ska flytta utomlands, tänkte det kunde vara smidigt att använda BiteSMS-credits för att skicka sms hem till Sverige.

Någon som vet om detta funkar smidigt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är garanterat inte simkortet iallafall, Antingen är lincensen enbart för din mobil. eller så kan du logga in via facebook på cydia & sedan lägga in det på en ny manick. Så fungerar de flesta licenserna på cydia iallafall men är inte helt hundra på bitesms. Det är 100% säkert att det går att ändra simkort utan problem iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är garanterat inte simkortet iallafall, Antingen är lincensen enbart för din mobil. eller så kan du logga in via facebook på cydia & sedan lägga in det på en ny manick. Så fungerar de flesta licenserna på cydia iallafall men är inte helt hundra på bitesms. Det är 100% säkert att det går att ändra simkort utan problem iallafall.

 

Menade väl snarare om det är kopplat till mitt mobilnummer ?

Man måste nämligen ange mobilnummer när man köper BiteSMS-Credits.

Annars vet ju inte mottagaren varifrån smsen kommer.

 

Då borde jag ju inte kunna byta sim (nummer) ?

 

Någon som har bytt nummer och använder BiteSMS ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör bitesms och har bytt/återställt telefoner men man återställer med telefonnumret iallafall. Sen vet jag inte kan ändra det på nåt sätt men när man återställer licensen så verkar den gå på telenr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 100% säkert att det går att ändra simkort utan problem iallafall.

 

 

Vad jag har lyckats luska ut så går det inte byta simkort utan problem.

 

Jag har försökt få mailkontakt med BiteSMS. Får dock inga svar :/

Så jag måste fråga här igen, är det ingen som vet hur/om det går att byta nummer tlll licensen ?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tag på gubbarna på BiteSMS, Det var bara att maila det gamla och det nya numret, så flyttade dom över licensen.

 

Om någon annan också undrar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...