Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3G och OS 4.1


Cronica

Rekommendera Poster

Ja, jag undrar om alla 3G-ägare, som har har uppgraderat luren till OS 4.1, är lika besvikna som jag.

Jag hade stora förhoppningar på att senaste OS-uppgraderingen skulle hjälpa till att få min telefon (8ggb) att fungera som vanligt igen, men nix!!!

 

Jag måste starta om telefonen minst 2 gånger om dagen. Det blir mycket långsam, och nästan intill helt oanvändbar!!

 

Kan man nedgradera os:t i den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, något snabbare blev det, men inte alls tillräckligt = ganska lika kasst!

 

Har någon något tips om en möjlig lösning till en förbättring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att nedgradera till 3.1.3 för att få den tillbaka som den var innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp ny iphone eller nergradera till 3.1.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, 3G har några år på nacken nu så det kanske är dags att köpa en ny telefon alternativ, om möjligt, nedgradera till 3.1.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, 3G har några år på nacken nu så det kanske är dags att köpa en ny telefon alternativ, om möjligt, nedgradera till 3.1.3.

 

Sitter och suktar efter 4:an .. Men ska bo utomlands ett år, och 3Gn har jag haft över 2 år så den går att låsa upp till annan operatör.

Får leva med att den är seg tills man kan köpa en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplevde precis samma sak, och efter ha jämfört med kolegans iphone 3G som har 3.1.3 så blev det solklart. Hans var snabbare i alla avseenden och flyter på bättre.

 

Hittade denna länk och det funkade fint för mig.

 

http://lifehacker.com/5572003/how-to-downgrade-your-iphone-3g%5Bs%5D-from-ios-4-to-ios-313

 

Och ja är klart nöjd med "nedgraderingen", telefonen känns ny och fräch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som de andra, ny telefon eller nergradera till 3.x.x igen :=).

 

Tillägger en svensk guide också: http://imedia.nu/nergradera-din-iphone-3g-fran-ios4-till-firmware-3-x-x/

 

Bra guide :) funderar faktiskt på att gå ner till 3.1.3 igen, men är rädd att jag kommer sakna iOS 4 funktionerna, typ mappar ( är väl i och för sig det enda som fungerar på 3G :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra guide :) funderar faktiskt på att gå ner till 3.1.3 igen, men är rädd att jag kommer sakna iOS 4 funktionerna, typ mappar ( är väl i och för sig det enda som fungerar på 3G :) )

 

Finns ju alternativ till det om man jailbreakar :). Men förstår vad du menar, blir inte samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite orolig att få problem med några av de app:s som jag köpt och installerat, ifall jag nedgraderar till 3.1.3. Telefonen fungerar, men jag måste starta om telefonen, minst 1 gång per dag för att fräscha upp minnet för hastighetens skull.

 

Kan man göra något annat för att göra luren något snabbare. Jag har hört att man kan stänga av vissa funktioner i inställningar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Jag är lite orolig att få problem med några av de app:s som jag köpt och installerat, ifall jag nedgraderar till 3.1.3. Telefonen fungerar, men jag måste starta om telefonen, minst 1 gång per dag för att fräscha upp minnet för hastighetens skull.

 

Kan man göra något annat för att göra luren något snabbare. Jag har hört att man kan stänga av vissa funktioner i inställningar..

Varför inte jailbreaka telefonen, installera sbsettings så du kan fräscha upp minnet utan att starta om.

Hadde det på min 3g på 3.1.2 och använde det konstant, speciellt efter lite surfning, Safari kan få för sig att kapa mycket minne.

Sedan kan du passa på och installera backgrounder, där kan du välja att t.ex. safari inte multitaskar osv...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...