Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med externa hårdisken


BUS

Rekommendera Poster

Har installerat S.L. och fick efter ett tag problem med den externa hårddisken.(Lacie)

Började med att gå in i skivverktyg och kontrollerade skivan.(se under)

Sedan försökte jag reparera skivan,men det gick inte heller.(se under)

Ska nu försöka dra över filerna till ett usb minne för att säkerhets kopiera dom.

Och om jag förstår rätt ska jag stoppa in S.L.skivan och formatera om hårddisken.

Tror ni det fungerar?

Om det inte gör det måste jag väl byta hårdisken i Lacie.

Det kan väl inte vara svårare än att byta hårdisken i en Mac Mini det har jag gjort tidigare?

Skulle behöva lite hjälp på vägen kanske med goda råd.

Ge mig lite goda råd,om ni kan?

 

Mvh Bus

 

 

 

Kontrollerar enhet ”LaCie Disk”

Kontrollerar journalförd HFS Plus-volym. Kontrollerar filen extents overflow. Kontrollerar katalogfil. Ogiltig syskonlänk

Enheten LaCie Disk var skadad och behöver repareras.

Fel: Den här skivan behöver repareras. Klicka på Reparera skiva.

Kontrollera och reparera enheten ”LaCie Disk”

Kontrollerar journalförd HFS Plus-volym. Kontrollerar filen extents overflow. Kontrollerar katalogfil. Ogiltig syskonlänk

Rekonstruerar B-trädskatalogen.

Enheten LaCie Disk kunde inte repareras.

Volymreparationen är klar. Uppdaterar startstödspartitionerna för volymen vid behov. Fel: Skivverktyg kan inte reparera den hä...h återskapa dina säkerhetskopierade filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan man behöva köra reparera flera gånger och till slut går det. För den gör olika saker varje gång och en reparation av ett problem kan leda till att ett annat går att lösa.

Om inte, så får du formatera om den i Skivverktyg. Jag har ingen aning om det fungerar, det beror på vilket fel det är..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du på disken? Viktigt som du måste rädda eller kanske en TimeMachine backup? Jag personligen skulle ta bort partitionen, skapa en ny och formatera med nollor. Men detta förutsätter ju att du inte har viktiga filer som måste räddas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...