Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta kontakter från exchangekonto på iPhone till Mac


iDP

Rekommendera Poster

Hej

 

På min iPhone (3GS) har jag ett antal konton. Bl.a. ett exchangekonto som är kopplat till mitt jobb.

Nu vill jag flytta alla dessa kontakter över till min privata Mac.

Trots att jag testat olika lösningar (med och utan MobileMe) och försökt läsa här på forumet så får jag det inte att fungera.

Jag behöver lösa detta då telefonen skall lämnas tillbaka men jag vill bevara kontakterna till min nya telefon som kommer att vara en Iphone 4.

Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

 

MVH

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakterna ligger ju på exchangeservern så dem får du ju in igen när du kopplar upp den nya telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

Why worry? Så länge Exchangeservern inte rasar ligger kontakterna i säkert förvar där :)

Konfa annars Xchangekontot på Macen och dra över alla kontakterna till den lokala adressboken (vad det nu ska vara bra för)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag skall byta jobb och inte kommer att koppla upp mig mot samma server.

Kontakterna ser i alla fall ut att ligga på det kontot. Hur som helst vill de inte följa med när jag synkar via iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör alternativ 2 då, konfigurera Xchangekontot på Macen och dra över de kontakterna till "på min Mac"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör alternativ 2 då, konfigurera Xchangekontot på Macen och dra över de kontakterna till "på min Mac"

 

 

Har samma problem, men företaget jag jobbar på har exchange 2003 fortfarande. Det fungerar om exhange servern kör exhange 2007 eller nyare..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är att markera alla kontakter i Outlook (eller vad man kör) och sedan dra ut dom till en mapp på skrivbordet.

Lägg dom sedan på ett minnes kort.

Sen är det bara att importera till vilket annat program som helst.

 

Eller

 

Exportera kontaktlistan som en .csv fil som du sen kan importera till Adressboken i Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...