Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela mobilt bredband från en iPhone 4?


westen

Rekommendera Poster

Hej!

Jag funderar lite just nu på att införskaffa mig en iPhone 4, har nu lite frågor som jag funderar på innan jag skaffar den. Om jag gör det ska jag isf avbeställa mitt vanliga bredband och köra iPhonen som mobilt bredband till min macbook pro, detta då jag är student och inte känner att jag har råd att betala för två internet. Men grejen är att jag också sitter med en ps3:a som jag lirar väldigt mycket online på. Finns det någon router för mobilt bredband som fungerar med iPhone 4 och som fungerar så pass bra att man skulle kunna koppla upp ps3an mot den och spela online utan större problem? Eller kommer det inte fungera? Eller finns det överhuvudtaget nån router för mobilt bredband som fungerar med iPhone 4?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din macbook är det inga problem. Det blir som du misstänker problem med ps3 och med routern, du kan inte koppla iphonen till en router.

 

Ev skulle du kunna parkoppla ps3 an med din Mac och via den vägen dela anslutning. Skulle snarare rekommendera dig att skaffa ett tvillingkort på ditt iphone abbonemang och köpa en 3G router. Alla operatörer har inte detta ännu men de är på gång.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Om du jailbreakar telefonen så kan du skapa en accespoint från din ip4 och ansluta både macbooken och ps3 trådlös via wlan till iphone.

iPhone är varken bättre eller sämre än mobilt bredband med USB sticka. Altså det är gannska mycket sämre och varierande hastighet gämfört med tex ADSL

Du skulle kunna köpa ett mobilt bredband online (du har 14 dagar ångerrätt) och prova om hastigheten räcker till. Testa med alla opperatörer (Telia samt Tele2 har samma 3 g nät så de bör ge samma resultat) Sedan köper du i4 med den opperatör som du upplever som bäst på mobiltbredband.

 

Värt att tänka på

Om du köper en i4 idag så kommer den med ios4.1 som idag inte går att jailbreaka villket betyder att du inte kan dela ut bredbandet via wlan till din macbook eller ps3

den kommer dock att fungera perfekt via BT eller USB till din macbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan han inte köra tethering via USB till till Macbooken och sen dela ut internet via macbookens wlan? Så gjorde jag förut iaf, men det var på min macbook från 2007 för 2-3 år sen via en sony ericsson-mobil... Men i vilket fall kommer tyvärr pingen vara irriterande hög för onlinespel, och de flesta "billiga" abonnemang har ca 3gb data, det räcker inte långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan han inte köra tethering via USB till till Macbooken och sen dela ut internet via macbookens wlan? Så gjorde jag förut iaf, men det var på min macbook från 2007 för 2-3 år sen via en sony ericsson-mobil... Men i vilket fall kommer tyvärr pingen vara irriterande hög för onlinespel, och de flesta "billiga" abonnemang har ca 3gb data, det räcker inte långt.

 

Det fungerar utmärkt även idag, så bra tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Någon som vet om detta funkar på Xbox 360 också? Xbox hittar nätverket men det står wireless mode Not connected ?Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du jailbreakar telefonen så kan du skapa en accespoint från din ip4 och ansluta både macbooken och ps3 trådlös via wlan till iphone.

iPhone är varken bättre eller sämre än mobilt bredband med USB sticka. Altså det är gannska mycket sämre och varierande hastighet gämfört med tex ADSL

Du skulle kunna köpa ett mobilt bredband online (du har 14 dagar ångerrätt) och prova om hastigheten räcker till. Testa med alla opperatörer (Telia samt Tele2 har samma 3 g nät så de bör ge samma resultat) Sedan köper du i4 med den opperatör som du upplever som bäst på mobiltbredband.

 

Värt att tänka på

Om du köper en i4 idag så kommer den med ios4.1 som idag inte går att jailbreaka villket betyder att du inte kan dela ut bredbandet via wlan till din macbook eller ps3

den kommer dock att fungera perfekt via BT eller USB till din macbook.

 

Ios 4.1 går utmärkt att jailbreaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om detta funkar på Xbox 360 också? Xbox hittar nätverket men det står wireless mode Not connected ?Några tips?

 

 

Ingen som vet varför det blir så? Och hur man gör för att connecta sitt xbox till Macbook pro och på så vis komma åt xbox live?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har dom tagit bort funktionen i ios4? Innan använde jag alltid macbooken med iphonen... Men nu finns inte ens det med i inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har dom tagit bort funktionen i ios4? Innan använde jag alltid macbooken med iphonen... Men nu finns inte ens det med i inställningarna?

 

Öhh va? Det går utmärkt att använda telefonen som modem. Om det inte funkar så är det för att dina operatörsinställningar är fel.

Gissar på att du har tele2 eller ngt sånt skräp ;)

Funkar iaf utmärkt med tre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...