Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela mobilt bredband från en iPhone 4?


westen

Rekommendera Poster

Hej!

Jag funderar lite just nu på att införskaffa mig en iPhone 4, har nu lite frågor som jag funderar på innan jag skaffar den. Om jag gör det ska jag isf avbeställa mitt vanliga bredband och köra iPhonen som mobilt bredband till min macbook pro, detta då jag är student och inte känner att jag har råd att betala för två internet. Men grejen är att jag också sitter med en ps3:a som jag lirar väldigt mycket online på. Finns det någon router för mobilt bredband som fungerar med iPhone 4 och som fungerar så pass bra att man skulle kunna koppla upp ps3an mot den och spela online utan större problem? Eller kommer det inte fungera? Eller finns det överhuvudtaget nån router för mobilt bredband som fungerar med iPhone 4?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din macbook är det inga problem. Det blir som du misstänker problem med ps3 och med routern, du kan inte koppla iphonen till en router.

 

Ev skulle du kunna parkoppla ps3 an med din Mac och via den vägen dela anslutning. Skulle snarare rekommendera dig att skaffa ett tvillingkort på ditt iphone abbonemang och köpa en 3G router. Alla operatörer har inte detta ännu men de är på gång.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Om du jailbreakar telefonen så kan du skapa en accespoint från din ip4 och ansluta både macbooken och ps3 trådlös via wlan till iphone.

iPhone är varken bättre eller sämre än mobilt bredband med USB sticka. Altså det är gannska mycket sämre och varierande hastighet gämfört med tex ADSL

Du skulle kunna köpa ett mobilt bredband online (du har 14 dagar ångerrätt) och prova om hastigheten räcker till. Testa med alla opperatörer (Telia samt Tele2 har samma 3 g nät så de bör ge samma resultat) Sedan köper du i4 med den opperatör som du upplever som bäst på mobiltbredband.

 

Värt att tänka på