Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod-bibliotek


treebeard

Rekommendera Poster

För länge sedan, när jag kopierade över mina låtar, till min ipod, skapade jag spellistor, osm jag sedan kopierade över. Nu, långt senare, efter en ominstallation av datorn, har jag inte listorna kvar, och tänkte att jag ska göra nya listor. tanken var väl att det skulle vara lite mer organiserat den här gången, med lite fler listor än bara "Elvis", "Beatles" och "Övrigt", som det blev förra gången.

 

Jag antar att jag inte är ensam om att ha ett musikbibliotek på datorn, som är större än hårddisken på ipoden, så jag undrar:

 

Hur har ni andra gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har runt 20 gb mp3, det är lite väl mycket att bläddra mellan på iPoden. Så därför har jag ställt in så iPoden uppdaterar vissa listor automatiskt. För att veta vilka som finns på poden så har jag satt ett "*" framför varje sådan lista. Det funkar bra för mig, kanske finns det ngt ännu smidigare sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har runt 20 gb mp3, det är lite väl mycket att bläddra mellan på iPoden. Så därför har jag ställt in så iPoden uppdaterar vissa listor automatiskt. För att veta vilka som finns på poden så har jag satt ett "*" framför varje sådan lista. Det funkar bra för mig, kanske finns det ngt ännu smidigare sätt.

Det är ungefär som jag hade det innan (men nu är listorna borta). Hur har du delat in listorna? Är det artist för artist, eller kanske ett album per lista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag har lite blandat. Har jag hela album kör jag ett album i en lista, sen kör jag några listor med genrer typ som Rock svenska, Rock övrigt etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner mig fortfarande lite osäker på hur jag ska dela upp det. Att göra en lista för varje album, blir ju en sjuhelsikes massa listor att hålla koll på :( men att bara göra en Rock-lista, blir ju svårt det också. Det blir inte alls lätt att göra en sån lista, och få med bara det som jag vill ha där. Jag vill naturligtvis göra smarta spellistor, så nya låtar jag lägger till också hamnar på ipoden.

 

Det där med att sätta en stjärna i början på namnet, på de listor man vill ha på ipoden lät ju som en bra ide :)

 

 

Om man får med samma låt i flera listor, kommer filen bara kopieras till ipoden en gång väl? Annars måste man ju passa på, så man inte har massor med dubbleter

 

Går det spara listorna på något sätt, så jag kan lägga tillbaks dom, om jag behöver formatera om datorn nån gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...