Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen ip-adress (Tele2)


Duckie

Rekommendera Poster

Hoj!

 

Har problem med min internetanslutning hemma. min bredbandsleverantör är Tele2 via tv-jacket, en Airport Extrem som router. På modemet som jag kopplat in till tv-jacket lyser alla lampor grönt utom en som lyser oranget, den är betecknad med US och en pil. När jag kollar under systeminställningar och nätverk står det att jag inte har någon ip-adress och kan inte ansluta till internet. Jag har provat att starta om modemet och routern men inga framsteg. Sökte hjälp via min iPad på tele2s hemsida och svaret jag fick var "ladda ner den här filen för felsökning". Hur man nu ska göra det om man inte har någon internetuppkoppling går över mitt förstånd. Men som tur var kunde ja koppla in iphonen på datorn och surfa 3g för att dra hem filen, för att sedan inse att filen bara fungerade på windows. Lånade en windowsdator och körde programmet, men inga framsteg över huvudtaget. Har sökt tele2s kundtjänst via chatten, men inga svar. Jag söker mig istället till er då jag tror att ni kan hjälpa mig mer än tele2s support.

 

Är rätt novis på nätverksområdet.

 

Mvh Oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ditt modem igen extern IP så ligger ju problemet externt, du kommer inte långt utan tele2 hjälp.

 

Visst kan du ha en trasig kabel eller modem, det händer att saker går sönder till synes utan anledning, men ring tele2, det är mitt bästa råd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet kan vara att modemet från Tele2 innehåller en trådlös router vilket kan göra att det är svårt att använda det igen. Testa med Switch eller stäng av trådlösa på den ena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...