Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lilla plastskyddet till MagSafe - hur håller man ordning på det?


xyz123

Rekommendera Poster

Den lilla MagSafe kontakten levereras med ett liten plastskydd. Det verkar lämpligt, t.o.m. mycket lämpligt, att använda detta skydd när man lägger undan kraftaggregatet. Men skyddet är, av naturlig anledning, litet och dessutom genomskinligt. Det försvinner med andra ord mycket lätt!

*Hur* gör ni för att hålla ordning på detta? Som nybörjare vad gäller MacBook Pro så undrar jag hur ni gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga inte mig, mitt försvann typ första dagen både på min gamla MacBook och nuvarande MacBook Pro :)

Har aldrig råkat ut för några tråkigheter pga att skyddet saknats men jag kanske bara har haft tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lade mitt i ett fack i min datorväska som jag dedikerade speciellt för den lilla plastpluppen.

 

Och där har den legat orörd sedan dess och kommer antagligen inte att användas, eller?

 

Nu väntar jag med spänning på mitt plastskydd som är på väg från Shanghai eller något sådant.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, hade glömt bort att det ens fanns en sån där plupp! =P Finns det alltså de som faktiskt använder den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder den när jag packar ner min mac i datorväskan. annars så ligger den där...

 

edit: Imacen kraschade nyss pga den där Jä-la försäkringskassareklamen. det är föjä-ligt att ha autostartande videoklipp som inte ens kräver att man klicka på dem. utan bara för musen över dem.

men det är väl sånt man får stå ut med på en gammal G4...

och så höll den ju faktiskt på att indexera. så nu ska den bara hålla på i 40 min till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: Imacen kraschade nyss pga den där Jä-la försäkringskassareklamen. det är föjä-ligt att ha autostartande videoklipp som inte ens kräver att man klicka på dem. utan bara för musen över dem.

 

 

Ja, det är riktigt vidrigt med autostartande ljudgrejor på webbsidor. När jag vill ha ljud och tv vill jag välja det själv. Att man får stå ut med detta på obskyra fildelningsplatser är en sak, men på en seriös site som MacWorld forum borde det vara självklart att det är ordning. :utskallning:

 

edit: jag är ju naturligtvis aldrig på sådana platser själv, men jag har en kompis som... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...