Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Startljudet kommer tre gånger


CNJA

Rekommendera Poster

Undrar om det är något fel på min mac mini då startljudet låter tre gånger vid varje uppstart.

Indikerar det något fel???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Vid fel brukar det vara andra ljud, melodier och liknande och Macen startar inte. Har inte hört talas om att vanliga startljud kommer tre gånger. Händer det något mer eller är det bara bong, bong, bong i snabb följd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Uppstartsljudet kommer 3 gånger efter varandra med cirka 5 sekunders mellanrum mellan varje.

Inga andra ljud eller signaler hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långskott, har du satt i mer RAM nyss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nope, har inte gjort något (satt in, tagit ut eller bytt) med minin sedan inköpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att starta om och resetta PRAM

 

Håll ner tangenterna tills två startljud hörts, och släpp upp, och lyssna om det tredje kommer av sig själv..

 

Nästa steg är en SMC-reset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset.

 

Ursäkta en glad amatör men vilka tangenter ska jag hålla nedtryckta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klicka på länkarna och läs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Händer det något mer eller är det bara bong, bong, bong i snabb följd?

 

Min Mini låter så där (bong bong bong i snabb följd) vid uppstart. Är det något fel på Macen då?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Min Mini låter så där (bong bong bong i snabb följd) vid uppstart. Är det något fel på Macen då?

Det är det vi inte vet eftersom TS inte återkommit om ifall Pocahontas förslag hjälper. Så testa dem du istället. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det vi inte vet eftersom TS inte återkommit om ifall Pocahontas förslag hjälper. Så testa dem du istället. :)

 

Jag lyssnade återigen på Chimes-ljudet vid uppstart, och det är nog inte själva ljudet som hackar till 3 ggr,

utan det låter mer som om det är super-driven som gör det där hackande studs-ljudet.

Någon annan som känner igen det?.

Jag kollade lite Mac Mini uppstarter på YouTube, men kunde inte skönja några missljud från super-driven.

 

Jag har inte vågat testa Pocahontas förslag då min Mini i övrigt fungerar som en dröm. :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting förstörs av att Resetta PRAM eller göra en SMC-reset kan jag intyga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting förstörs av att Resetta PRAM eller göra en SMC-reset kan jag intyga

 

 

hehe... nej det gjorde det inte. Jag testade med att göra en reset av PRAM.

Super-drive ljudet är fortfarande där dock. (Låter ungefär som om man skulle sätta in en CD-skiva i driven samtidigt som chime-ljudet spelas upp)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe... nej det gjorde det inte. Jag testade med att göra en reset av PRAM.

Super-drive ljudet är fortfarande där dock. (Låter ungefär som om man skulle sätta in en CD-skiva i driven samtidigt som chime-ljudet spelas upp)

 

Helt normalt, bästa sättet att slippa höra det är att inte starta om datorn innocent.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt normalt, bästa sättet att slippa höra det är att inte starta om datorn innocent.gif

 

Tack!. Då vet jag att det inte är något fel på min Mini. Tummeupp.gif

 

/Higginz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...