Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa Handsfree till bilen med Iphone 4


crazytok

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder så letar jag efter den bästa lösningen för handsfree i bilen till min Iphone 4.

 

I dagsläget har jag den inkopplad via bottenpluggen till bilstereon och får således ut samtalen i högtalarna vilket är kanon. Eftersom Iphonen sitter på ett fäste framför mig kan jag också prata som vanligt och mottagaren hör mig via den inbyggda mic:en i Iphone. MEN........ eftersom jag kör via högtalarna på bilen, så blir det en viss rundgång för den jag talar med, eftersom det dom säger går ut via högtalarna och sedan tillbaka in i micen. Det optimala hade varit om det bara kunde funka såhär fast utan rundgången, men det verkar det ju tydligen inte göra. :(

 

Så hur löser man detta på bästa, enklaste smidigaste sätt? Jag vill ju helst inte ha fler prylar än nödvändigt i bilen, och om jag måste ha det så vill jag ha det diskret iaf.

Finns ju tex parrot, och jabros bluetooth HF som man klämmer fast på solskyddet. Men jag vill gärna använda bilens högtalare, finns det nån bluetooth MIC man kan koppla in? Så att enbart mikrofonen används via bluetooth och med rundgångs dämpande effekt? :D

 

Alla tips är iaf välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte testat den själv, men jag tippar på att http://www.iphonebut...uiser-1123.html borde göra susen. Den skickar dock ljudet via FM till stereon.

 

Eller var det den du menade med "jabros bluetooth HF"?

 

Japp det var den jag menade, visste iofs inte att den skickade ljudet via FM till stereon... Men kan man använda den enbart för samtal, och sedan musiken som vanligt via bottenpluggen? För jag vägrar spela upp musiken via en FM sändare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vettefasen hur iPhonen gör om du har både kabel inkopplad OCH är ansluten till bluetooth-enhet som stödjer musik. ANTAR att man borde få välja själv hur man vill göra, precis som med samtal..

 

Ska undersöka lite mer på måndag, när jag har tillgång till enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vettefasen hur iPhonen gör om du har både kabel inkopplad OCH är ansluten till bluetooth-enhet som stödjer musik. ANTAR att man borde få välja själv hur man vill göra, precis som med samtal..

 

Ska undersöka lite mer på måndag, när jag har tillgång till enheten.

 

Grymt, tack ska du ha... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska vi se..

 

Om du ansluter telefonen till Jabra Cruiser så kör den både samtal och musik genom bluetooth-kopplingen, dock när du går in på iPod så kan du klicka på bluetooth-ikonen och välja mellan Jabra Cruiser och Speaker.

 

Om du sedan ringer så kommer samtalet gå över bluetooth (både mic och högtalare i Cruiser). När du sedan börjar spela musik igen så går den automatiskt via bluetooth också, men du kan igen ändra.

 

 

Det blir lite hattigt kan jag nog tycka, men det funkar.

 

Makes sense?

 

Edit: glömde tillägga att om man slår på FM på Cruiser så går samtalet ut via FM till stereon. Detta är dock inget krav, då den har en egen högtalare inbyggd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...