Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tömde ett glas cola i adaptern...


Swinto538

Rekommendera Poster

Hej nu såhär i kvällens sista timmar så råkade min morsa välta ut colaglaset och allt landade (gissa var) jo på min Laptops adapter till skoldatorn (HP Skitbook)

Och min första reflex var. torka av kolla om det var fuktigt i skarvarna, colan liksom strilade ned på adaptern och kablarna.

Alla sladdar var instuckna i adaptern. Sladden till vägguttaget dvs.

 

vad kostar en ny sådan? (om den nu gått sönder) att lösa ut den på skolförsäkring kostar 1500 kr.

Gud vad jag måste skaffa en allrisk-försäkring.

 

 

Edit: 734kr för en plastbit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en ny sådan till min skoldator för 3 år sen. Då gick den lös på ca. 900kr. Man brukar får köpa ut en nu ifrån skolan, så var det på John Bauer iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kostar en ny sådan? (om den nu gått sönder) att lösa ut den på skolförsäkring kostar 1500 kr.

Gud vad jag måste skaffa en allrisk-försäkring.

Du hade nog fått pynta 1500 även om du hade haft en egen allrisk försäkring=)

 

Hur som helst, nog finns det väl goda chanser att en sån adapter klarar lite cola...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: 734kr för en plastbit.

I somras beställde jag en liten brytare av plast till jobbets gräsklippare. En bråkdel av komplexiteten av en diodlikriktare med allt omkring som en laddare till datorn innebär.

1600 kronor plus moms gick den på :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att skicka in på garanti först. Det kan inte skada. Är det en skoldator brukar det t.o.m. vara förlängd garantitid. Jag bytte ut en laddare till en Dell-dator när jag gick i gymnasiet och då behövde jag bara säga att den inte funka och ange serienumret, så skickade de hem till brevlådan gratis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...