Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hårddisk snart full - flytta bilder från iPhoto?


Peter J

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en hårddisk på min Mini som snart är full. Det är cirka 17 gb kvar och jag börjar fundera på att flytta bilder från iPhoto som innehåller bilder på cirka 16 gb. Det är ungefär 4000 st bilder. Nu tror jag inte att jag kommer att flytta allt men en hel del skulle jag vilja flytta till min externa hd. Den har gott om plats. Har vidare iPhoto 08 och använder Snow Leopard 10.6.4.

 

Har försökt själv men får inte till det riktigt.

 

För info kan jag säga att jag redan har tagit bort en massa språk från min interna hd mha Monolingual. Det hjälpte lite men jag vill ha mer ledig plats på hd:en.

 

Tacksam för svar !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är att flytta mappen iPhoto i mappen bilder i din användarmapp. Starta iPhoto med tangenten alt nertryckt välj den "nya" mappen på externa disken.

Nu är ditt iPhoto-bibliotek flyttat permanen och iPhoto är omdirigerat mot förvald lagring mot din externa disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähum Användarmapp ? Var finns den ? Lite pinsam fråga men om man inte fråga får man inte veta ngt ! Är det huset eller vad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användarmappen är huset, det stämmrer.

 

Gå in i iPhoto och läs MacHjälp..om hur du flyttar och hittar

 

post-113-011789900 1284904165_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är att flytta mappen iPhoto i mappen bilder i din användarmapp. Starta iPhoto med tangenten alt nertryckt välj den "nya" mappen på externa disken.

Nu är ditt iPhoto-bibliotek flyttat permanen och iPhoto är omdirigerat mot förvald lagring mot din externa disk.

 

Gjorde på detta vis när jag bytte Mac. Både med iPhone-biblioteket och iTunes-biblioteket, jäkla smidigt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har nu haft en polare här som har fixat till det hela. Väldigt smidigt måsta jag säga. Har även lärt mig att ta bort dubbletter hos Picasa och detta gör att min HD räcker längre och längre ...

 

Sitter väldigt nöjd i båten just nu !!galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara meddela att jag av en händelse kollade in min papperskorg i dockan och den var full. Tömde den och vips så har jag mkt gott om utrymme på min HD. Jag blir bara så glad över att jag har en Mac och en Mini i synnerhet.

 

Får lägga till en galet glad smileys, nej jag tar två stycken ...galetglad.gifgaletglad.gif

 

Trevlig helg på Er !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...