Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone upptäcks inte av macbook pro


annaborgen

Rekommendera Poster

Hej!

Första gången här inne..

Jag köpte en ny Macbook Pro förra veckan och har installerat iTunes 10, som tidigare fungerat att synka med min iphone 3GS. Nu gör den inte det. Macen upptäcker inte ens att iphonen är inkopplad.. Det här är ganska frustrerande och jag vore tacksam för hjälp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Första gången här inne..

Jag köpte en ny Macbook Pro förra veckan och har installerat iTunes 10, som tidigare fungerat att synka med min iphone 3GS. Nu gör den inte det. Macen upptäcker inte ens att iphonen är inkopplad.. Det här är ganska frustrerande och jag vore tacksam för hjälp..

Hej och välkommen till forumet! Har du försökt med Apples egna tips? http://www.apple.com/se/support/iphone/assistant/itunes/

Dessutom har jag för mig att det finns ett par trådar med samma fråga sedan tidigare, gör en sökning eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma problem då jag köpte en ny MacBook pro förra månaden. Jag uppdaterade all mjukvara i både telefonen och i MB och problemet blev löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat all mjukvara redan. Som sagt, det fungerade för ett par dagar sedan.. Vad skulle det göra för skillnad om jag sätter telefonen i DFU-läge? Vad innebär det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Laddas telefonen när den är ansluten till macbooken ? Ser du dina bilder (monteras den som en disk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat all mjukvara redan. Som sagt, det fungerade för ett par dagar sedan.. Vad skulle det göra för skillnad om jag sätter telefonen i DFU-läge? Vad innebär det?

 

Vad jag ville komma fram till med att testa sätta telefonen i DFU-läge är uteslutningsmetoden. Att det inte är fel på själva mjukvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telefonen laddas, men den kommer inte upp som en disk.

 

 

Det ska den inte göra heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...