Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows 7 64-bitars på en ny iMac. Installationen startar inte. Måste


rubberwarrior

Rekommendera Poster

Har köpt Windows 7 för att installera på en ny iMac 27 tum. När jag ska sätta igång installationen säger den att jag ska ha en 32-bitars version men jag har läst mig till att det även ska fungera med 64-bitars. Försöker då uppdatera Boot Camp med 3.1 men när jag laddar ner den får jag bara en textfil. Hur går jag till väga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört Windows 7 Ultimate 64-bit på min MacBook Pro 15" under en längre tid.

Så det borde fungera med 64-bit även för dig.

Dock är min Boot Camp i versionen 3.0.1

 

Är det denna du försöker ladda ner? http://support.apple.com/kb/DL979

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, det är den. Fan vad skumt. Jag har också Boot Camp i versionen 3.0.1, Satte din igång automatiskt när du installerade den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ett tag sedan jag gjorde det. Men jag kommer inte ihåg att det var några problem.

 

Förutom det där stöket med att formatera om skiten till NTFS efter Boot Camp har gjort en partition.

 

Tyvärr har jag inga trix att komma med eftersom det funkade finfint för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tacksam för alla svar och ledsen för att jag inte inte svarat själv tidigare men vill gärna försöka hitta lösningar på egen hand för att lära mig men det har inte varit mycket tid till det, tyvärr.

 

Jo, anledningen till att jag vill köra Windows på Mac är att jag har CS-serien i Windowsformat.

I alla fall, jag märkte att själva installationsstarten inte var någon svår nöt att knäcka direkt. Hade installationsskivan i när jag startade installationen och den skulle tydligen i när man klickat "Starta installation". Så svårt var det...

 

Sen fick jag självklart problemet med svart skärm som tydligen ska vara vanligt på 27-tummarn men löste det via den här länken (http://support.apple.com/kb/TS3173?viewlocale=sv_SE) för er som fått det problemet.

Sen sprang jag ju på det sista och ännu olösta problemet. Allt verkade klart men jag har köpt Windows 7 via Mecenat, rabatter från CSN, och tydligen var versionen en Upgrade vilket gör att jag måste ha XP eller Vista installerat innan. Så jävla klantigt av mig...

 

Kan man nu ladda ner någon gammal gratisversion av XP eller måste man helt enkelt höra sig för i vänkretsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte riktigt OK, men uppgradera den Windows 7 som du har installerat med Windows 7... Det funkar. Jag gjorde så när jag uppgraderade min Vista, men ville ha sjuan på en ren disk (uppgraderingsversionen alltså).

 

Hm...där hängde jag inte med riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera Windows 7 över Windows 7 så blir allting bra.

 

 

Men det enda jag har är en upgrade och den kan jag ju inte installera....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...