Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mobil nätverksdata skickat/mottaget


dahlberg

Rekommendera Poster

Tjenare allesammans,

 

jag fick min iPhone 4 igår (min första iphone) och till den ett Tele 2 snackis/surf abonemang. Eftersom jag är noob med sånt här så blev jag lite chockad när jag gick in på "mobil nätverksdata" och såg att jag efter ca 1 timmes användning redan hade mottagit 148 mb. Nu är min fråga följande; Jag har 1 Gb mobilsurf (dvs. 1000 mb) och undrar nu om det är det mottagna som räknas eller det som skickats då det bara är 2,7 mb.

 

Bugar och bockar

/ Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Låter som ganska mycket. Fick min igår också från Tele2 med samma abonnemang.

En fråga, hur satte du igång 3G? Var det under settings, general, network, Mobile Data Network? Och satte in APN data? surf.tele2.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade redan från början för min del. Såg 3G märket och gick bara in på safari :P sry...

 

€: men om det hjälper dig så är det också så det ser ut hos mig.

 

€2: Tack för det snabba svaret btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang att det dragit så mycket är lite udda. Vad har du gjort?

Min HTC har tagit emot 1.3GB data sen mitten av juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt inte en aning :( känns lite surt att redan mer än 10 % är förbrukat på en dag. Det ända jag gjort är att varit inne på en streamingsida för iphone vid namnen: simpsonscentral.org och fgcentral.com. Men tittade kanske i 3min sammanlagt. Annars har jag varit inne på aftonbladet och fb och det lär ju inte ta så mycket :P Nån med råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll ett öga på mätarn om den fortsätter att stiga lika fort, annars kanske den helt enkelt inte var nollad från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det var den det är jag helt säker på. Får se hur det blir de närmaste dagarna. Den är uppe i 164 mb nu vilket också känns lite mkt eftersom jag knappt gjort nåt med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har samma telefon och abonnemang nu får jag se hur det artar sig, om det blir några liknande nerladdningar genom facebook/nike gps/surf som jag kommer använda den till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har ju redan svarat på din fråga angående mottagen data.

"jag har ju bara varit inne på en streamingsida för family guy och simpsons" varje avsnitt kanske är 30MB och du har sett ett gäng så är det inte så konstigt att din data förbrukas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att streaminsidor gick ut på att man just inte behövde ta emot nåt (a) om det är svaret så är jag tacksam :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att streaminsidor gick ut på att man just inte behövde ta emot nåt (a) om det är svaret så är jag tacksam :P

Du laddar ju inte ner hela filmen, men du tar ju ändå emot data, som när du t ex tittar på hemsidor, youtube etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 1.1 mb recieved efter lite facebook, nike GPS running och surfing :)

Inte varit så värst aktivt med internet dock men jag håller väll med dom andra att det är streaming sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...