Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iTunes visar inte alla musikfilerna

Jonked

Recommended Posts

Hej

Jag har ett jättestort problem som händer lite då och då på både min macbook pro och min imac.

Det är så att jag har mina musikfiler som jag har liggandes i mitt itunes bibliotek så syns inte en del av låtarna i ituens, men det kan tex. vara så att låt 1. 2.5.7.9 syns men låtarna 3.4.6.8.10 inte syns, men om jag väljer att visa filerna i finder tex. och kollar direkt i mappen där så finns filerna där. Dom finns alltså på rätt plats, dom visas bara inte i ituens!

Det värsta är att det ibland kan hända för alla låtar i ett album, vilket gör då att filerna finns där, men itunes visar det inte!

Jag har nu provat alla möjliga och omöjliga metoder att försöka lösa detta på utan att lyckas!

Jag har provat att radera filerna manuellt och dra in dom igen i ituens... att radera via ituens (i de fall någon låt visas iaf).... och lägga in igen.... att försöka spela upp låtarna från annan plats på hårddisken, fast då vill det inte ens spela upp låtarna, testar jag då spela upp dom med tex. vlc funakr det bra....

Jag blir tokig, hur ska jag göra för att itunes verkligen ska visa alla filerna/musiklåtarna som finns????

vore mycket tacksam för hjälp med detta mycket konstiga problem!

Har ett liknande problem med iTunes

Kan inte importera musik till iTunes. När jag startar om iTunes så komer den dock upp i Senast Tillagda-spellistan, men låten finns inte att hitta i biblioteket. Går att flytta till olika spellistor men finns inte i biblioteket

Provat att installera om.

• 3 weeks later...

verkar som att det beror på en bugg i itunes, med senaste uppdateringen som kom i dagarna så var faktiskt en av fixarna tydligen just för att vissa låtar ibland inte syntes i biblioteket...efter uppdateringen så verkar det faktiskt också som att problemet löst sig!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...