Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OSXbox


HC Andersson

Rekommendera Poster

HC Andersson

Hör och häpna!

En kille har lyckats att installera Mac OS X på sin chippade Xbox. Han har lagt ut bilder och en komplett guide till hur man går till väga för att lyckas med bravaden. Mac'en lär gå slött då det körs på emulatorn PearPC för att emulera PowerPC kretsarna som sitter i vanliga Mac'ar.

 

Läs mer här:

http://www.gizmodo.com/archives/mac-osxbox-022722.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ottrolig coolt!!!

 

Blir väl att köpen en box dårå!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, men inte så våldsamt meningsfullt. Jag lägger hellre pengarna på en Cube eller så... ;)

 

Blir kanske roligare med Xbox 2 som kommer köra PPC...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, men inte så våldsamt meningsfullt. Jag lägger hellre pengarna på en Cube eller så... ;)

 

Blir kanske roligare med Xbox 2 som kommer köra PPC...

Cube har jag redan och är nöjd som en galen samus uti i rymden (w00t)

 

Vilka möjligheter öppnar sig då? Angeende PPC på xboxen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HC Andersson

Ah, Mac på GC vore nått! Den har ju en PPC-cpu och allt. B)

 

Att MS stoppar in PowerPC och ATI i Xbox2 ser jag som en bekräftelse på att MS gillar Nintendos lösning mer än sin egen "jätte stora" lösning. Fast en HD i N5 vore förstås rätt nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, Mac på GC vore nått! Den har ju en PPC-cpu och allt.  B)

 

Att MS stoppar in PowerPC och ATI i Xbox2 ser jag som en bekräftelse på att MS gillar Nintendos lösning mer än sin egen "jätte stora" lösning. Fast en HD i N5 vore förstås rätt nice!

Det är snarare att dom kom på att IBM gör processorer mer lämpade för spel än alla andra. :P

Det har ingenting med GameCube att göra.

 

 

Att få en Mac OS X i en GameCube borde inte vara svårt. Det finns ju Cube Linux eller så... och det är ju en nerbantad G4:a... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya flaskhalsar? Det är väl bra mycket bättre än någon slö DVD... Och man får mer eller mindre obegränsat utrymme att spara på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HC Andersson

Jag har själv haft en GC och nu har jag en PS2'a och tycker att avsaknaden av hårddisk gör livet hårt för oss gamers. Minneskorten blir snabbt fulla och spelen på PS2'an (gäller inte GC i lika hög grad) laddar ursinnigt länge, vilket kan kortas ner om konsolen har en stor hårddisk som man kan lägga stora dela av sitt favoritspel på.

 

Alla som har spelat på en moddad Xbox vet vad jag menar. Fast GC'n är absolut coolare än Xbox'en, kolla bara in sizen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...