Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone-spel för små barn


anden416

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har skrivit ett enkelt spel för små barn från ett år och uppåt. Hittills testat med bra resultat på vår egen lilla dotter samt hennes små kusiner!

 

Sök på "Bondgården" eller följ denna länk: itms://itunes.apple.com/us/app/id373949996?mt=8

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar riktigt bra om än något begränsat.

 

Med tanke på den allmäna bristen på appar som vänder sig till barn i den åldersgruppen hoppas jag att du ska få rejält med nedladdningar så att fler utvecklare ser att det finns en marknad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar låta min snart fyraåriga dotter och femåriga son spela lite olika spel på min iPhone 4 och är lite nojig hur dom håller den och dom får bara spela sittandes. Tror faktiskt inte jag skulle låta en ettåring ens hålla min telefon. Den är ju inte direkt dregel-säker. Känns som det finns andra saker som inte kostar 6-7 tusen som ettåringar kan leka med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar låta min snart fyraåriga dotter och femåriga son spela lite olika spel på min iPhone 4 och är lite nojig hur dom håller den och dom får bara spela sittandes. Tror faktiskt inte jag skulle låta en ettåring ens hålla min telefon. Den är ju inte direkt dregel-säker. Känns som det finns andra saker som inte kostar 6-7 tusen som ettåringar kan leka med?

 

På med bumpern bara :-)

 

Sen behöver ju inte ettåringen hålla luren själv, men vid 3-3,5 någon gång bör de kunna sitta i soffan eller sängen med den utan större risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar låta min snart fyraåriga dotter och femåriga son spela lite olika spel på min iPhone 4 och är lite nojig hur dom håller den och dom får bara spela sittandes. Tror faktiskt inte jag skulle låta en ettåring ens hålla min telefon. Den är ju inte direkt dregel-säker. Känns som det finns andra saker som inte kostar 6-7 tusen som ettåringar kan leka med?

 

Jo, jag håller med. Det kan vara lätt stressande. Men som föregående skrev, man kan ju själv hålla i den och låta de trycka själva. Funkade rätt bra för oss, och numera är hon såpass stor att hon slutat drägla och bita på den.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det var tillräckligt många som gillade mitt enkla barnspel "Bondgården" för att jag skulle våga göra en uppföljare! Jag kallar den "Savannen" och den innehåller djur från Afrika som till exempel lejon, elefant och noshörning. Sök på namnet i App store eller följ denna länk: itms://itunes.apple.com/se/app/savannen/id398465746?mt=8

 

Kom gärna med synpunkter! Jag är inte så vass på att programmera, men jag kan ju alltid försöka! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Programmen finns nu i uppdaterade versioner med förbättrade touch-funktioner som förenklar för små barnfingrar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
uncle_lavendel

Hej,

Jag och en kompis blev lite less på att det inte fanns någon pekbok med svenskt tal till Iphone,

så vi skrev ihop en och den finns sedan ett par dagar på appstore :)

Den är jättepopulär bland kompisar och deras barn så förhoppningsvis ger den även er samma glädje.

Ni kan hitta PEKBOKen via vår blog: www.optimates.se eller i appstore på telefonen. Där heter den "pekbok" heltenkelt. Eller direkt: itunes.apple.com/se/app/pekbok/id400470716

Hoppas verkligen att ni uppskattar den och att ni ger oss lite feedback och kritik,

helst dock positiv kritik eftersom vi gör detta på vår fritid och hellre umgås med familjen än skapar världens bästa pekbok :)

Nå, med önskan om stort nöje (och kanske en lugn stund medan barnet leker)

/Tommy och Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...