Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Android till iPhone - vad kommer jag sakna?

shadewind

Recommended Posts

Liten disclaimer:

Folk som inte gillar båda plattformarna göre sig icke besvär då jag helst inte vill ha någon diskussion om vad som är bäst eller inte, det kan jag ta ställning till själv efter den information jag får.

Men frågan är: Om jag byter från Android till iPhone 4, vad kommer jag sakna? Har just nu en HTC Hero som börjar bli rätt trött så den ska bytas ut antingen mot en nya Android-lur eller en iPhone 4. Jag pratar inte om de tekniska skillnaderna här, de kan jag Googla fram. Jag undrar vad jag kommer sakna i praktiken.

Som bakgrund kan nämnas att jag är programmerare och allmän power user men har på sistone gått över till Mac då det tillåter mig att nörda mig (UNIX-system, bra utvecklingsmiljö, et.c.) men jag slipper att mecka med sånt som jag inte bryr mig om.

Jag har gått från Android till Iphone för 2 veckor sedan.

Och jag saknar ingenting.

Jag hade först en Htc tatto sen en X10 mini, men på nått sätt gillar jag enkelheten i iphone bättre.

Jag tror nog inte du ångrar dig.

Jag saknar Awesome Drop ...och möjligheten att lägga in vilka filer jag vill på min iPhone 4.Dock väger resten upp mot Android, med rejäl övervikt också. :)

Jag har gått från iPhone 3G -> HTC Desire -> iPhone 4, och kan säga att i det stora hela, så är det enda jag saknar från HTCn meny-knappen...

Visst var det roligt att pilla med allt den första veckan, men efter det blev suget efter iPhone större och större, mycket p.g.a den usla Android Market och den låga kvaliten på appar överlag...

Har ungefär samma historia som ahoj och saknar faktiskt.. ingenting jag kan komma på spontant. Känns på det hela taget som att gå från Linux RedHat 5 med KDE 2.* till OSX ;):P

Från desire till iphone 4. Utbudet var katastrof på androids market. Inte ens betalapps fanns med. Katastrof.