Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Android till iPhone - vad kommer jag sakna?

shadewind

Recommended Posts

Liten disclaimer:

Folk som inte gillar båda plattformarna göre sig icke besvär då jag helst inte vill ha någon diskussion om vad som är bäst eller inte, det kan jag ta ställning till själv efter den information jag får.

Men frågan är: Om jag byter från Android till iPhone 4, vad kommer jag sakna? Har just nu en HTC Hero som börjar bli rätt trött så den ska bytas ut antingen mot en nya Android-lur eller en iPhone 4. Jag pratar inte om de tekniska skillnaderna här, de kan jag Googla fram. Jag undrar vad jag kommer sakna i praktiken.

Som bakgrund kan nämnas att jag är programmerare och allmän power user men har på sistone gått över till Mac då det tillåter mig att nörda mig (UNIX-system, bra utvecklingsmiljö, et.c.) men jag slipper att mecka med sånt som jag inte bryr mig om.

Jag har gått från Android till Iphone för 2 veckor sedan.

Och jag saknar ingenting.

Jag hade först en Htc tatto sen en X10 mini, men på nått sätt gillar jag enkelheten i iphone bättre.

Jag tror nog inte du ångrar dig.

Jag saknar Awesome Drop ...och möjligheten att lägga in vilka filer jag vill på min iPhone 4.Dock väger resten upp mot Android, med rejäl övervikt också. :)

Jag har gått från iPhone 3G -> HTC Desire -> iPhone 4, och kan säga att i det stora hela, så är det enda jag saknar från HTCn meny-knappen...

Visst var det roligt att pilla med allt den första veckan, men efter det blev suget efter iPhone större och större, mycket p.g.a den usla Android Market och den låga kvaliten på appar överlag...

Har ungefär samma historia som ahoj och saknar faktiskt.. ingenting jag kan komma på spontant. Känns på det hela taget som att gå från Linux RedHat 5 med KDE 2.* till OSX ;):P

Från desire till iphone 4. Utbudet var katastrof på androids market. Inte ens betalapps fanns med. Katastrof.

Sedan är touchen mycket mer ren på iphone. Den följer med fingret otroligt mycket bättre. Sen är skärmen också gudomlig.

Jag saknar Awesome Drop ...och möjligheten att lägga in vilka filer jag vill på min iPhone 4.Dock väger resten upp mot Android, med rejäl övervikt också. :)

Dropbox är inget alternativ?

Gick från HTC Desire till iPhone 3GS. Det enda jag egentligen saknar är möjligheten att kunna ändra sms-signal, men det är inget jag ligger vaken över på nätterna.

Allt känns stabilare, snabbare och enklare med iPhone. Jag är fetnöjd. Hållar på och sparar till en iPhone 4 as we speak... ;-)

Det enda som jag kan se själv nu är att kalenderappen inte verkar speciellt bra men det finns väl alternativ på App Store antar jag?

Fördelen med den jag föreslog är att den till skillnad från de andra använder den inbyggda kalenderdatabasen. Det betyder bland annat att du kan använda den inbyggda synk-funktionaliteten. Konstigt att inte Pocket Informant fixat detta än, iOS 4 har ju funnits för utvecklare i över ett halvår!

Kommer från Nexus One, bytte för ca: 1 månad sedanProgram som Who is calling, inte funkar på en icke Jailbreakad iphone, men på en standard Android, den saknar jag.

Annars inget.

Gick från android till iphone, enda jag saknar förutom vissa appar är väl möjligheten att lägga genvägar å liknande till inställningar på homescreenen. Men med alla fördelar kan jag leva utan det

Bytte från HTC Hero till Legend till iPhone 4 och är på det stora hela positivt överraskad. Iphonen är lättare att använda. Smidigare i menyerna och man behöver inte hålla på med massa inställningar, vilket iof kan vara på både gott och ont. Skärmen och snabbheten är också två fördelar. Betydligt snabbare än androiderna!

Det jag spontant saknar från androiderna är wifi thetering. Skulle vara skönt att låta iphonen fungera som en trådlös router. Känns lite osmidigt att använda kabel och skulle var skönt att koppla upp ipaden mot iphonen och surfa på så vis. Sen är det också drygt att man inte kan använda telefonen som usbminne. Visst finns dropbox, men om man är hos en polare och vill "låna" några filmer är inte DB ett alternativ.

Största minuset som jag ser är itunes! Jag har verkligen försökt lära mig att gilla det programmet, men det är så struligt! Har en PC med win7 64 bit och det är mer tur än skicklighet de gånger jag faktiskt lyckas få de två att synka! Oerhört irriterande, men eg det enda stora som stör mig!

Största minuset som jag ser är itunes! Jag har verkligen försökt lära mig att gilla det programmet, men det är så struligt! Har en PC med win7 64 bit och det är mer tur än skicklighet de gånger jag faktiskt lyckas få de två att synka! Oerhört irriterande, men eg det enda stora som stör mig!

Byt till Mac och livet blir så mkt bättre ;) Att Apple ens gör iTunes till Win är för mig en gåta, men de är väl tvungna hade jag varit VD hade det absolut inte funnits :)

Byt till Mac och livet blir så mkt bättre ;) Att Apple ens gör iTunes till Win är för mig en gåta, men de är väl tvungna hade jag varit VD hade det absolut inte funnits :)

Hade jag varit VD hos Apple, så hade jag antingen tagit bort kravet på att behöva använda mig av Itunes eller så hade jag gjort en rejäl uppfräschning av programmets användargränssnitt. De är redan på version 10 och har fortfarande inte lyckats att göra den lättanvänlig! Helt otroligt!

Högst subjektivt. Själv tycker jag iTunes är ett jättesmidigt sätt att hantera sin musik o sin telefon. Typ ljusår gånger bättre än nokias pc suite eller att sitta med ett talligt Explorer o leta album! Det kodar ju för bövelen till och med om musiken åt mig om det skulle vara i något skrymmande filformat! Enda nackdelen är ju det här med generella filer, men vad tusan. Ett litet usb-minne är ju betydligt mer lätthanterligt i det avseendet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...