Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget internet och ej fungerande styrplatta i BootCamp


robyn

Rekommendera Poster

Hej!

Jag håller på att bli galen... jag installerade win7 x64 i bootcamp efter konstens alla regler.

inga problem dök upp under installationen men nu får jag inte datorn att ansluta till mitt nätverk när jag kör windows. Den verkar inte ha funktionen "söka nätverk". Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med det problemet.

 

Ett annat problem jag inte fått bukt med är att när jag kör windows så funkar bara "vanliga" musknappen. Att högerklicka går inte... har försökt leta reda på drivrutiner lite överallt men inte hittat något. Körde i OSX-skivan men den verkade bara installera dvd-delning typ. Någon som har lösning på det?

 

 

/En frustrerad och irriterad människa.

 

 

 

 

har en MBP i7, bootcamp har 100GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken drivrutin menar du att jag ska ladda ner?

3.1 funkar inte, då säger den att jag inte har 3.0 även fast jag har Boot Camp-Assistent 3.0.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat drivrutinerna från din skiva med Snow Leopard? BootCamp-assistenten har inget med det att göra.

 

 

Ja, jag installerade det som ville installeras men tyckte mest den snackade om någon CD/DVD-ROM Sync. Sen var det inte något mer verkade det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu skäms jag lite.

 

När jag stoppade i SL-skivan kickade den igång den där CD/DVD-ROM Syncen.

När jag valde att utforska skivan fanns där en mapp som hette Boot Camp. Tryckte på Setup där och nu installeras allt :)

 

Borde funka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Är helt ny och totalt okunnig medlem i MacForum och har aldrig använt detta förut. Blev dock förhoppningsfull när jag hittade inlägget från Robyn om problem med att nå internet med Windows via Boot Camp. Jag har dels detta problem på ungefär samma sätt

a) Jag har en iMac snow Leopard inköpt november 2009. Installerade Windows XP Professional Retail (fick den direkt från Microsoft) med Boot Camp. Kunde INTE koppla upp till internet. Har därefter skaffat Parallells 5. Där fungerar det med internet men jag får ändå ingen riktig ordning på grejorna. Kan tex inte använda Microsoft Links 2003 med Parallells eftersom min dator INTE har rätt 3-D grafikkort.

 

Ska jag testa att köra med de svar som lämnats här?

 

Jag har också nästan gett upp hoppet om att kunna få min skrivare Canon Pixma MP 980 (inköpt i september 2009 då Apple ännu bara hade OS Leopard. Installationsskivan för Windows fungerar helt OK med min Parallells Windows. Men installationsskivan för Mac fick jag felmeddelande på. Blev rådd att ladda ner nya drivrutiner. Har gjort detta och haft massor av support från Canon. De drivrutiner som man kan ladda ner räcker inte för att skrivaren ska fungera korrekt med min Mac. Har lagt ner massor av arbete på detta men ännu inte fått någon riktig lösning. Nån som har nån bra idé?

 

Wambliotancan

 

 

 

Hej!

Jag håller på att bli galen... jag installerade win7 x64 i bootcamp efter konstens alla regler.

inga problem dök upp under installationen men nu får jag inte datorn att ansluta till mitt nätverk när jag kör windows. Den verkar inte ha funktionen "söka nätverk". Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med det problemet.

 

Ett annat problem jag inte fått bukt med är att när jag kör windows så funkar bara "vanliga" musknappen. Att högerklicka går inte... har försökt leta reda på drivrutiner lite överallt men inte hittat något. Körde i OSX-skivan men den verkade bara installera dvd-delning typ. Någon som har lösning på det?

 

 

/En frustrerad och irriterad människa.

 

 

 

 

har en MBP i7, bootcamp har 100GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt. Installera drivrutinerna på Snow Leopard skivan. De installerar du EFTER du installerat windows med hjälp av bootcamp applikationen. Windows 7 funkar utmärkt på min macbook så antagligen har du missat installera drivrutinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacktack ska testa detta när jag kommer åt vilket tyvärr kommer att dröja ett tag. Tror dock att jag gjorde detta men nåt fel blev det väl.

 

Ska man ha Windows öppet när man kör apples drivrutioner? Är det då något annat att tänka på samtidigt?

 

Hälsningar Wambliotancan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ska man ha Windows öppet när man kör apples drivrutioner? Är det då något annat att tänka på samtidigt?

Ja, naturligtvis. Det är Windows som det alltid har varit Windows. Det du ska tänka på är att det är Windows du kör. Apple är i detta hänseende bara en hårdvarutillverkare bland andra och de har som alla andra en dvd-skiva med drivrutiner som ska installeras. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...