Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bluetooth ibook g4


Suprafredde

Rekommendera Poster

Hej, är det dyrt med bluetooth till en ibook g4? Enligt macktracker ska det sitta original i den, men den finns ingen samt airport, känns som man har blivit lite lurad på bluetooth och airport. Rätta mig om jag har fel.

 

 

Mvh / Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det den sista ibooken du har? 14" 1.42ghz eller 12" 1.33ghz?

 

Då ska du ha ett airportkort som ser ut som på bilden, det ska sitta i dom som standard.

Ett begagnat kanske du kan få tag på för runt 300:-

post-35631-036153200 1284714201_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 12", men hur är det med bluetooth, det borde också gå sätta dit om den har tagits bort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 12", men hur är det med bluetooth, det borde också gå sätta dit om den har tagits bort?

Blåtanden är sammanbyggd med airportkortet på den sista iBooken.

Det är därför du saknar dem samtidigt. En enhet kan du köpa här.

Inte för att det är ekonomiskt på något vis... Kanske på Tradera,

men eftersom det är en specialenhet, så, nja, hoppas inte för mycket.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju bara sista generationens ibook som hade det airportkortet, så dom är ju inte direkt vanliga.

Men kanske TS kan skicka ett bud via PM så ordnar jag ett, om det är ett bra bud alltså... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha, då förstår jag. Fixar jag airporten så får jag även bluetooth på den?

 

Ska kolla tradera, men om det finns någon som kan fixa till ett bra pris så hör gärna av er.

 

(Rätt smart på ett sätt att sätta airport och bluetooth på samma) mitt tycke :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade lite snabbt på Ebay hitta denna

 

http://cgi.ebay.com/Apple-iBook-G4-Original-AirPort-Extreme-Bluetooth-A1126-/300467021355?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f53ae62b#ht_500wt_723

 

Det står att den är till 12" 1.33ghz

 

Så den ska passa helt enkelt?

 

/ Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade lite snabbt på Ebay hitta denna

 

http://cgi.ebay.com/Apple-iBook-G4-Original-AirPort-Extreme-Bluetooth-A1126-/300467021355?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f53ae62b#ht_500wt_723

 

Det står att den är till 12" 1.33ghz

 

Så den ska passa helt enkelt?

 

/ Suprafredde

Försök hitta något på denna sidan Atlanten. Det kan bli en massa krångel med dyr frakt, lång tid för frakten, tull, moms etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla tradera, men om det finns någon som kan fixa till ett bra pris så hör gärna av er.

Jag skrev ju att jag fixar en åt dig om du skickar ett vettigt bud via pm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... (Rätt smart på ett sätt att sätta airport och bluetooth på samma) mitt tycke :P

Inte särskilt, jag har den näst sista iBooken och jag har

ett vanligt airport extreme plus ett inbyggt blåtandskort.

Har aldrig hört talas om blåtandsfunktion som går sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är det dyrt med bluetooth till en ibook g4? Enligt macktracker ska det sitta original i den, men den finns ingen samt airport, känns som man har blivit lite lurad på bluetooth och airport. Rätta mig om jag har fel.

 

 

Mvh / Suprafredde

Hur vet du att själva hårdvaran saknas?

Har du kollat så det inte bara är avstängt i Systeminställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att själva hårdvaran saknas?

Har du kollat så det inte bara är avstängt i Systeminställningar?

 

Ja det har jag kollat, den finns inte med där, varken den eller bluetoothen. Har kollat överallt men inget tecken på att dom bara är avstängda.

 

Står även på både airport och bluetooth inne på om den här datorn "ingen information hittades"

 

Men har en snabb fråga, var sitter själva airporten i datorn, så man kan kolla att den är där eller inte, om bara sladden är ut dragen eller hur den sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har en snabb fråga, var sitter själva airporten i datorn, så man kan kolla att den är där eller inte, om bara sladden är ut dragen eller hur den sitter.

Antagligen sitter det inget monterat i den, eller så är kortet som sitter där trasigt, hur som helst,

Där har du en guide hur du byter kortet

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har en snabb fråga, var sitter själva airporten i datorn, så man kan kolla att den är där eller inte, om bara sladden är ut dragen eller hur den sitter.

http://www.powerbookmedic.com/manual.php?id=31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft isär datorn (vilket Helv*te massa skruvar och massa skit) Men datorn funkar nu, så jag har nog gjort rätt, plasten är hel och allt =)

 

Men till saken: Det sitter ingen airport i den, lite besviken så klart man blev, för det stod att det skulle vara airport i den men men.

 

Då har man fixat en airport, sen ska man göra samma sak igen (men men, efter nu första gången så går det nog lättare och snabbare)

 

Jag tackar jätte mycket för alla som hjälper en.

 

Mvh / Suprafredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men till saken: Det sitter ingen airport i den, lite besviken så klart man blev, för det stod att det skulle vara airport i den men men.

Kontakta säljaren och kräv pengar, du ska ju inte köpa en slaktad dator till fullt pris. (För slaktad är den, den såldes inte utan det kortet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...