Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trött på det värdelösa wireless tangentbordet. Vad köpa istället?


NiKeMaN

Rekommendera Poster

Tjena. Köpte min första Mac för bara någon vecka sedan.... Men redan nu så får jag totalt PANIK på det värdelösa, tunna och missbildade tangentbordet :)

 

Det är för platt, och jag saknar något stöd när jag skriver. Dessutom är det felplacerade tangenter så det blir ofta fel-stavningar. Saknar även numpad delen. page down och delete.

 

Så frågan är: Vad ska man köpa istället? Ett Logitech DiNovo tillsammans med valfri Logitech trådlös mus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är platt tror jag är mer ergonomiskt, man får vänja sig vid det när man byter från något oergonomiskt, tar väl högst en el två dar så ge det lite tid. Sen kommer du gilla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Köpte min första Mac för bara någon vecka sedan.... Men redan nu så får jag totalt PANIK på det värdelösa, tunna och missbildade tangentbordet :)

 

Det är för platt, och jag saknar något stöd när jag skriver. Dessutom är det felplacerade tangenter så det blir ofta fel-stavningar. Saknar även numpad delen. page down och delete.

 

Så frågan är: Vad ska man köpa istället? Ett Logitech DiNovo tillsammans med valfri Logitech trådlös mus?

 

 

Finns ju Apples utökade, trådade tangentbord.

Slipper du att batteriet lägger av när man är mitt uppe i något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att ge rekommendationer på något så individuellt och personligt. Du måste fysiskt testa i butik för att få en uppfattning om vad du vill ha....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felplacerade tangenter?

 

Ja den funderade jag med på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den funderade jag med på..

 

Ja piltangenterna till exempel som sitter där dom inte borde. Sen är tangentbordet såpass smalt att när jag ska trycka på backspace (sudda knappen) så trycker jag på ´ istället.

 

Varför tror ni att Mac's tangentbord är mer ergonomiskt om ALLA tangentbordstillverkare är noga med att ha ett "handledsstöd" där man kan vila armarna. Nu vet jag inte om ni som tycker att tangentbortdet är bra kanske bara sitter 15-20 minuter på en dag iofs.... Men sitter man någon timma eller två så saknar jag verkligen ett stöd.

 

Jag köper ju knappast Apples utökade trådade tangentbord när jag är så missnöjd med ergonomin på detta. Även om en numpad och del knapp skulle hjälpa mig en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte tala om en platta tunna Magic Mousen, som förvisso är snygg att se på. Men gud så obekväm efter ett tag vid datorn......

 

 

Nu låter jag riktigt bitter men det är jag inte. Bara lite missnöjd med mina nya prylar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte tala om en platta tunna Magic Mousen, som förvisso är snygg att se på. Men gud så obekväm efter ett tag vid datorn......

 

 

Nu låter jag riktigt bitter men det är jag inte. Bara lite missnöjd med mina nya prylar ;)

 

Saknar också ett riktigt tangentbord. Jag tycker känslan är jättebra, men jag lider av denna lossplockade bärbara tangentbordsidén.... Den är bra att ha i bland i och med BT, men annars.... njä... Magicen tycker jag är den bästa Applemus som gjorts och nu är jag så "förgiftad" av scrollytan att det inte går att leva med någon annan mus..... :travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror ni att Mac's tangentbord är mer ergonomiskt om ALLA tangentbordstillverkare är noga med att ha ett "handledsstöd" där man kan vila armarna. Nu vet jag inte om ni som tycker att tangentbortdet är bra kanske bara sitter 15-20 minuter på en dag iofs.... Men sitter man någon timma eller två så saknar jag verkligen ett stöd.

 

Jag köper ju knappast Apples utökade trådade tangentbord när jag är så missnöjd med ergonomin på detta. Även om en numpad och del knapp skulle hjälpa mig en hel del.

Men hallå, det är ju för att andra bord är högre som de måste ha handlovsstöd, nu har man sänkt tangentbordet så det inte behövs, du har ju handlovarna på bordet! Och vi sitter väl kanske mellan 8-12 timmar framför datorn vissa så....

 

Men alla fall har jag ett wacom framför så jag har varit nödd att höja tangentbordet faktiskt något genom att lägga CD-skivfodral under för å få upp det jämns med wacomet. Tips om du ändå tycker det är för lågt. Alltså Apple har länge legat på topp vad det gäller ergonomi så detta är nog noga studerat, däremot kan de ibland ligga lite väl långt framme, t ex mössen har väl sällan varit någon hit, men det är allmänt känt att det ska man inte köpa av dem, eller alla fall vara beredd att köpa ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte tala om en platta tunna Magic Mousen, som förvisso är snygg att se på. Men gud så obekväm efter ett tag vid datorn......

 

 

Nu låter jag riktigt bitter men det är jag inte. Bara lite missnöjd med mina nya prylar ;)

 

;Musen håller jag med om, den pallar jag inte, frugan har accepterat den.

Köper jag en ny iMac så behåller jag nog min gamla Microsoftmus..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;Musen håller jag med om, den pallar jag inte, frugan har accepterat den.

Köper jag en ny iMac så behåller jag nog min gamla Microsoftmus..

Apples möss håller jag också med om - överdesignade och underpresterande - fast jag föredrar Logitech :)

 

Jag har det trådade aluminium-tangentbordet (med numerisk del alltså) till min iMac och trivs riktigt bra med det. Bra känsla och bekvämt.

Gillar ni verkligen inte "Magic Mouse"? Är det inte föregångaren "Mighty Mouse" ni tänker på?

Magic Mouse gillar jag, men inte Mighty Mouse.

 

Det trådade alu-TB är det bästa jag haft. Har ett hemma och ett på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magic Mouse menar jag, det är för liten och platt, vill ha något att greppa i..samt använda scrollhjulet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Delete knapp och Page up/down finns ju på exakt samma sätt som för dom bärbara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man vill ha ett "riktigt" tangentbord som är "macit" så kan man ju skaffa apples gamla tangentbord med "riktiga" knappar, jag använder ett just nu det fungerar riktigt bra(men lite ovant,är van vid det platta(det platta blev lite blöt så det torkar nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...