Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem: större iDisk fast inte


Zakk

Rekommendera Poster

250 MB på .Mac, tack så mycket. Men när jag kopplar upp mig får jag ett varnings/infofönster som säger att storleken på iDisk inte är lika på min hårddisk som på Apples server. Därför skall dessa storlekar synkroniseras, och under tiden är min iDisk inte tillgänglig, säger rutan. Och så får jag klicka OK.

 

Sedan tar det några ögonblick och så dyker iDisken upp på skrivbordet och är fortfarande bara 100 MB stor.

 

Så här blir det varje gång jag kopplar upp mig. På båda mina datorer. Och på sambons, som har ett eget .Mackonto.

 

Jag har provat att gå in hos .Mac och ändra fördelningen mellan iDisk/e-post. Men det påverkar inte problemet.

 

Någon som känner igen problemet? Någon som vet hur man blir av med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där, nu kanske jag blir av med problemet. Stängde av lokal iDisk och satte på den igen. Men det kan väl ändå inte vara meningen att man skall behöva göra så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog inte med i planeringen att storleken skulle komma att ändras i framtiden. Kanske är det därför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

250 MB på .Mac, tack så mycket. Men när jag kopplar upp mig får jag ett varnings/infofönster som säger att storleken på iDisk inte är lika på min hårddisk som på Apples server. Därför skall dessa storlekar synkroniseras, och under tiden är min iDisk inte tillgänglig, säger rutan. Och så får jag klicka OK.

 

Sedan tar det några ögonblick och så dyker iDisken upp på skrivbordet och är fortfarande bara 100 MB stor.

 

Så här blir det varje gång jag kopplar upp mig. På båda mina datorer. Och på sambons, som har ett eget .Mackonto.

 

Jag har provat att gå in hos .Mac och ändra fördelningen mellan iDisk/e-post. Men det påverkar inte problemet.

 

Någon som känner igen problemet? Någon som vet hur man blir av med det?

iDisk inte är lika på min hårddisk som på Apples server, vad menar du? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iDisk inte är lika på min hårddisk som på Apples server, vad menar du? :)

Jag har lokal kopia av iDisken på min hårddisk (Systeminställning - .Mac). Det gör att man kommer åt innehållet även när man inte är uppkopplad. När man kopplar upp sig, synkroniseras den lokala iDisken med den som ligger på Apples server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...